19 desember

God morgen.Nok en vakker dag hos oss,9+ ute tørt og bart så jeg skal ikke klage.No er det mørkt ute da,klokka er 9.40 men det er mørkt så en får ikke følelse av dag ennå.

Men vi har et flott fargespill på himmelen da og det er ikke ofte vi opplever inne på Leira

sarte fine rosatoner om jeg ser den ene veien

og drivande kvite fjellrekker om jeg ser den andre veien,og begge deler er like vakkert.

I går byttet jeg ut dukene og la på juleduker,normalt gjør jeg det lillejulaften,men tenker det går greit alikavel

jeg elsker jo det røde i interiøret og skulle gjerne hatt det hele året jeg hi hi

på salongbordet har jeg lagt på en duk jeg selv broderte for svært mmange år siden,på endane står det god jul

men ikke på sidene.Det er mange år siden jeg har brukt denne duken,for på Leira er bordene for små,så duken vil nesten nå ned i gulvet.Da var det ekstra hyggelig å kunne ta den i bruk igjen her i Volda hvor det stod et stort salongbord i huset etter noen leieboere som sette det igjen.

1 juledag skal jeg ha middagsgjester,da blir det svinesteik til middag og krydrede julekjøttboller,siden vi skal være hos elsdte datter julekvelden så ville jeg steke ferdig middagen i dag og heller varme den opp på første dag :))så nå står dei i ovnen og det dufter godt her

Pakken jeg venter på i posten har ikke dukket opp ennå,men jeg håper den kommer i dag da,betalingsfristen er iallefall satt når jeg går inn på bestillingen og ser,så pakken må være på vei.Kommer den ikke i dag får jeg bare få hentelapp og gå til sentrum og hente på postkontoret når den kjem,er jo bortskjemt med å få slike ting på døra hjemme på leira :)ja er jeg ikke hjemme der hender det att postbudet legger det igjen utfor ingangsdøra,ja om det er bra vær da.

Da ønsker jeg dere en fin dag,og husk det er lov å kose seg

13 kommentarer

Siste innlegg