nei et sted,ja et annet

I dag hadde vi en tur til Stryn,møkkasykkelen skulle på en luftetur ) ja den som har et bakhjul som streiker og nekter å gå rundt.

Jeg spurte om dei ville se på den i Volda men fikk nei,dei hadde ikke mulighet til å ta andre sykler en dem som dei selv hadde solgt.

Så turen i dag gikk til Stryn med sykkelen ,vi gikk inn på gsport og la fram buskapen og det var ja med en gang,) så nå står møkkasykkelen i Stryn og er jeg heldige så får vi hente en rein og frisk sykkel i neste uke ) ja for dei ville vaske den litt også hi hi .

Vi handa ,planla å grille når vi kom hjem og så kjørte vi heim.

Heime stod en bil utenfor garasjen,det var elsdte datter og barna som hadde tatt turen ) og medan vi var borte var dei oppe hos bestemora/oldemora ))

Som dere da skjønner ble det grillmat på noen flere en bare oss to i dag ))solaskinte og langbuksene ble byttet ut med kortebukser,da vi hadde spist mørknet det derimot,vi fikk rydda i hus og kort tid etter kom regnet,og fortsatt regner det,ja ja da slipper jeg iallefall å vanne i grønnsakshagen ))

lillemor har snart tatt igjen bestemora på høgda hi hi )) og om dere lurer på stor og liten dør på kjøkkenet vårt,så er liten dør inn til et spisskammers ,som er fra min manns bestemors sin tid i denne leiligheten som vi bor i ) synes det er litt sjarmerande og helt unødvendig å bytte til stor dør ))

 

10 kommentarer
    1. Litt har hun igjen før hun når deg igjen. Men så koselig med grilling og besøk av familie. Og skikkelig fint at dere rakk det før det mørknet. Her har det vært en overskyet dag i hele dag.
      Artig med minner i et hus, ingenting å si at dørene har forskjellig høyde – en blir påmint en annen tid.

    2. Så bra at du endelig skal få reparert sykkelen..vist det går da..noen ganger er det billigere å kjøpe ny.. Her regnet det masse på formiddagen, når jeg gikk tur,,,også har solen skint hele ettermiddagen og kvelden..ja den skinner enda..men ikke noe grillmat her i gården..Så koselig å få besøk..og ja en kort dør til spisskammerset er jo bare sjarmerende..Stilig syns jeg..Ha en god kveld!

    3. frodith: ja det kan du si )) no ville dei se på den på mandag,så fortsatt må jeg være uten noen dager ) 40 min til Stryn Minst 1.30 time til byen + ferge der sykkelen er kjøpt,så det var greit å kjøre helt til byen

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: har skjønt det nå i ettertid att sykler med hydrauliske bremser må til sevice en gang i året,hadde jeg vist att det var forskjellige bremser hadde nok ikke valget falt på den sykkelennå håper jeg bare att det går greit å fikse den uten å koste skjorta

    5. Hei og god morgen. Så bra at dei i stryn ville se på og ordne sykkelen din. Dei burde no ha vore så grei i Volda også. Men nok om det. Det viktigste er vel å få orden på sykkelen. Vske den er vel ikkje dumt det heller hehe.
      Så kjet at dere hadde grill gjester når dere kom heim da. Alltid kjekt det. Godt dere kom i hus før regnet startet.
      Ja desse barenbarna veks til.

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg