omøbleringen er ferdige

ja ikke inne i huset da )) men som jeg skrev tidligere ville jeg omøblere litt i blomsterbedda slik att vedlikeholde ble enklere for meg.Jeg tok den tyngste børen i går og resten i dag,nå gjennstår grundig vanning før duk og stein skal på =)

rabarbraen som før sto her ilag med både rhododendron og stauder har fått ny plass inne i grønnsakshagen

litt slapp i fisken,men sesongen er over og neste år er dei nok rake og fine igjen ,jeg strør på litt sagflis for å holde snigler borte )

på det første bilde ser dere også 2 små rhododendron bak rabarbraen di har fått ny tilholdsted der staudene før tok plass

ja dere ser kor gale dette var

 

nå er det ryddigt rhododendroane har fått plass bak kuletujaene ,såskal det på duk og stein så eg slipper å tenke på ugress,annet enn en stripe langs ytterkanten,der lot jeg noen få stauder få stå igjen ,det er håndterligt

og staudene som før var blanda inne mellom alle dei vintergrønne har fått ny plass der rabarbra og rhododendron tidligere var plantet )

her i utkanten av hagen kan dei bare få vokse tett i en sirkel rundt en stein som stikker opp ))

Alt blir litt pjusk når en bryter opp rota og flytter,men neste sesong så strutter dei nok fint,og det meste av disse er avblomstret,3 sorter skal blomstre i høst,men om dei gjør det nå som eg flytta dem gjennstår og se )

Da får det være med hagearbeid i dag,nå er det vanning som står på programmet i ettermiddag så får en heller se på duk og stein i morgen ))

 

 

 

16 kommentarer

Siste innlegg