mye å ta seg til med hjemme

det er august og for min del en måned med mye innhøsting og tilaging av bær og annet som skal nytes utover vinteren ) men jeg liker det .

Innimellom slagene hygger jeg meg med fargelegging ) bøtta på bordet er moreller,vi har et tre fullt,men hvet ikke helt hva jeg skal lage av dem,så her spiser vi moreller i mengder )

i dag hentet jeg den første squashen i grønnsakshagen og det er flere å hente om en dag eller to.Jeg sådde 3 sorter og alle står i blomst,men bare denne grønne har kommet med frukt,så får vi se da om det blir noe på dei andre sortane eller om det blir med blomster.

ellers har dagen min gått til å plukke solbær i hagen,i år lager jeg gele ,vanligvis lager jeg sylte,men jeg orka rett og slett ikke å renske bæra hi hi ,så da blir det gele ,nå står det og renner av seg før sukker skal i og koses en gang til

da vi kom hjem fra ferie hadde yngste sønn fylt frysa vår med fisk ) og det ble jo ikke ho mor lei seg for ,i dag tok jeg opp en pakke og nå står fiskegrateng i ovnen ,gleder meg til middag ))

og siden vi har mye bær i hagen,ja da blir det desert også i dag

deilige rips med vaniljesaus )

Vi har hatt en nydelig dag med en del solskinn,men nå regner det litt ute,ikke mye ,men det blir vått så nå skal eg bare slappe av inne resten av ettermiddagen ) håper dere også har hatt en fin mandag

20 kommentarer

Siste innlegg