litt hjemlige sysler

ikke hver dag en kan slynge om en skal få noe gjort hjemme ) så i dag har jeg vært i ro her så jeg fikk begynt å rydde opp i hagen,og det behøvdes og behøves fortsatt for jeg har vært lat med lukingen i sommer )

da eg trilla frem trillebåren så satt denne i trillebåra,ikke ville den ut av heller ,men den måtte til slutt for trillebåra skulle fyllast med hagerusk

sist sommer sådde jeg mange solsikkefrø,drømmen var et bedd fullt av disse gule skjønnhetane,men ingen spirte (

I år gjorde jeg et nytt forsøk,men jeg kjøpte frø til en lav sort,og alle spirer )) herlig nå blomstrer snart alle langs gjerdet i grønnsakshagen

dei er jo vakre selv like før dei blomstrer

og i dag åpnet den første solen seg ) ikke noe er vakrere mener no jeg

en sommersquash,jeg har sådd 3 sorter den vanlige grønne har jeg fått mange av og både den og denne gule her er fulle av blomster,så håper jeg får mange til før kulden setter inn

alle toppløkene på luftløken er høstet og stilkane er klippet ned,disse småløkane brukes på samme måte som vanlig gul løk,bare att det er litt festligere med mange hele småløker enn en stor skjært i skiver ))

Noen stauder ble klippet ned og en trillebåre med stein ble flyttet,egentlig ikke mye jobb dette,men aktivitetsarmbåndet sier att jeg har 228 % aktivitet i dag og det må jeg si meg fornøgde med )

Nå er kvitskjorta støket og den lange kjolen lett frem,i morgen skal vi i bryllup så da rekker jeg ikke å titte innom her,vil derfor ønske dere alle en nydelig fin helg nå ))

 

22 kommentarer

Siste innlegg