det ble bedre

Dagen i daag starta med skikkelig regnvær,ja det var da jeg egentlig skulle hatt bakedag hi hi ,vi har hatt mye vind,og innimellom kan vinden være en hjelpande hånd,for vi har noen høge plommetre,og jeg rekker ikke opp i toppen,da er det vinden kommer inn for vinden plåser plommene av )) noen år får vi bøttevis med blåplommer men dei 2 siste åra har det vært lik 0,men jeg gik no ut og såg det låg blått på marka,jeg plukket opp og fikk en kilo fine plommer

så da ble det litt syltekoking i dag også

det ble 5 små glass ,og den er god )

Etter litt husarbeid og klesvask måtte jeg ut og lufte meg,kan ikke gå inne 2 hele dager,jeg tar på støvler og regnjakke og rusler med korga på armen,for ja jeg ville igjen en tur i skogen )

tåka ligger lavt,men det er litt fint det også

heggebær dei hang så vakkert med regndråper på

det er særdeles masse rognebær i år,trærne bugner,er det et tegn på lite snø i vinter ?

det er høst hos oss og sauene er nede fra fjellet,nå går dei her på innmark lykkelig uvitende om sjebnen noen av dem går i møte

det er usedvanlig masse rød fluesopp i skogen i år,men du verden så vakker den er

en fin granmatriske,en god matsopp men blir desverre fort gjennomspist av mark

det lyser i gult og jeg går mot det,her var det en knippe sopp jeg ikke har sett før,tør egentlig ikke tippe på art heller,men vakre var dei

vi ser bygda langt der nede,men det er koselig inni skogen

det er til tider tett med bittesmå sopp ,her snakker vi 1 cm i diameter på hatten,litt fasinerande da

jeg rusler hjem,det har sluttet å regne og et lite øyeblikk får jeg sola i ryggen,det var deilig

jeg må innom grønnsakshagen,det kommer til flere solsikker,dei er bare så vakre

I dag tok jeg vekk fiberduken på grønnkålen,måtte se hvordan den såg ut ) og jammen har den tatt seg opp og blitt fin

men den skal få vokse ennå litt før jeg bruker av den,for grønnkålen er best etter en frostnatt

det ble litt sopp i dag også,mest svartbrune rørsopp men også et par steinsopper,et par granmatrisker og en rødskrubb ,dagens fangst ble stekt til middag ) ja ferdigstekt fylte dette et par små skåler,så det krymper noe utrolig .

Ønsker dere en fin fredagskveld

18 kommentarer

Siste innlegg