en deilig helg

Vi tok bobilen og dro på tur i helgen,vi var lei regnet og håpte på å finne litt sol ))

Vi kjørte til Grodås og videre til Stranda,over fjellet og ferge fra Stranda til Linge så var vi i Valldal

I Valldal låg denne vikingbåten i havna ,skikkelig fin var den ) det er skyet men opplett og fin temperatur og innimellom ser vi glimt av sol.Vi bestemmer oss for å kjøre mot Tafjord og gå til Mulldal før vi camper

Veien opp til Muldall slynger seg oppover fjellsiden,det er langt opp,men du verden for en flott utsikt en får

vi nermer oss toppen og fruen svetter da er det godt med en liten fotopause

så var vi oppe i Mulldal,vi gikk videre innover mot Mulldalseter,men før vi kom frem snudde vi,det var for våt sti til skoa vi hadde på beina

dette er en herlig tur og veien opp er en gruset sti som går opp i bratte sving på sving )

Vel nede igjen kjørte vi en runde til Tafjord før vi snudde mot Valldal igjen

Vi hadde egentlig tenkt å campe i sentrum av Valldal,men det var fullt så vi kjørte litt lengre fram i dalen til Valldalcamping,der hadde vi fast plass i noen år da barna var små,en fin campingplass som vi helt sikkert kommer til å bruke flere ganger

vi gikk en kveldstur,men det mørknet fort og så kom regnet,vi gikk drmed i hus og slappet av med tv og strikketøy .

Da vi våknet i dag morges var det opplett men fortsatt skyet,vi tok en lang og god frokost før vi ruslet litt rundt på campingen

da vi hadde gjort oss klare og kjørte ned til sentrum igjen skein jammen meg opp sola,det var så utrolig deilig att vi hadde nesten ikke lyst å reise heimover igjen hi hi,så vi koste oss i sentrum et par timer

Skal si det skjer forandringer her i Valldal,siden sist jeg var her hadde dette hotellet kommet opp og bak en ny kolonialforetning,coop som tidligere var her hadde blitt en cafe og det var åpnet et bakeri,skikkelig koselig

på toppen av fjellet dere ser skal det komme et kloster,i påvente av det har nonnene allerede flyttet hit og bor i prestegården

det er i dette kvite huset

da vi var der så var det et marknad nede ved sjøen,der fikk vi kjøpt ferske varer rett fra bonden,vi kjøpte poteter,agurk,epler og plommer og nonnene var der også  for noe må selv dei leve av,dei hadde hjemmelagde kremer,saver og såper,jeg har litt problem med huda i ansiktet for tiden og kjøpte derfor en velgjørande ansikts salve av nonnene så får tiden vise om huda mi blir bedre av den hi hi.

Vi reiser videre,tar ferga over til Stranda igjen sola skinner og vi diskuterer hva vi skal finne på ) jeg vil en tur i marka,valget ble å kjøre mor Grodås igjen og gå litt tur der før vi reiser hjem

vi parkerer og går en tur

nei frue,dette hullet kommer nok ikke du deg gjennom hi hi

jeg har kost meg,vi har hygget oss masse,en herlig helg,no viste vi att sola hadde gått ned her heime,så vi slappet av og lagde oss middag her på fjellet før vi kjørte siste halvtime hjem igjen