luksusproblem

ja jeg har et luksusproblem ,PLOMMER

Det er slik att her i hagen blir det sykt masse plommer,2 opalplommetre men i år er det kun plommer i et halvt tre )) alikavel sitter jeg med et luksusproblem for et halv tre et sykt masse plommer uansett

Jeg har syltet mange kilo

i går plukket jeg 2 fulle vaskebøtter som i dag ble sent til et par av barna våre ,og da jeg våknet i dag etter en natt med mye vind,ja da plukket jeg en balje full som hadde lagt seg under treet

og like fullt er det i treet

hva i alle dager skal jeg bruke alle disse plommene til ? nye gode ideer tas imot med stooooooor takk ))

selv gikk jeg i tenkeboksen,jeg har en sopp og urtetørker hva med å bruke den til å tørke plommer

jeg prøver og begynner å dele plommer i to og fjerner stein

fem hyller senere og med brune fingre har jeg ikke plass til mer,nå står tørkeren på og jeg er spendt på resultatet ) må sikker stå og gå til i morgen.

Men som dere ser er baljen nesten like full

jeg lager plommegrøt,plommegrøt med melk på er skikkelig deilig,så det skal vi kose oss med etter middag ) men det monner ikke mye i baljen det heller nei )

Jeg må nok fryse ned masse om jeg finner plass i frysa,men det er like mye ute i treet ennå ,sukk

LUKSUSPROBLEM ? jepp

26 kommentarer

Siste innlegg