En dag i fjellet

I dag ble det en hel dag i fjellet,jeg pakket sekken ,og jeg hadde selvsagt en plan så spann og bærplukker var med )

Det begynte å regne da jeg ruslet oppover mot skogen ,jeg vurderte å snu,men heldigvis gjorde jeg ikke det ) for regnet varte en liten 5 minutt siden ble det en fin dag.

nesten gjennom granskogen merker jeg att noe mangler,jeg hadde glemt å drikke morgenkaffen,det går jo ikke så jeg raster og får litt kaffe i kroppen ))

jeg kommer ut av skogen og her oppe er det vakkert

her oppe i fjellet har det begynt å skifte farger

jeg rusler på myra,da oppdager jeg noe rødt )

småtranebær,jeg fant en liten håndfull sist høst ,men her oppdaget jeg litt flere enn en håndfull ))

som dere skjønner var jeg egentlig på tyttebærtur,men no ble det tyttebær og tranebærtur )) vanligvis er det svært mye tyttebær her ,og det går fort å fylle spannet,men i dag var det slik att jeg måtte leite så det gikk ikke så fort men jeg fant ))

jeg koste meg og timane gikk ,men bøtta ble full den til slutt ))

jeg rusler hjemover,men tar en litt annen vei den første biten,det var ikke så dumt for her fant jeg litt blåbær,ikke mye ,men nok til 3 velfylte sylteskåler med rørte blåbær ))

vel hjemme igjen med masse deilige fjellbær og ja en god porsjon plommer som hadde blåst ned fra treet i natt hadde jeg også ))

jeg kom på plommene i tørkemaskina,dei hadde stått i et døgn så det var på tide å sjekke

dei virket tørre nok,gode som dei er og gode om en vil lage en god desert av tørkede frukter i vinter ))

Jeg har iallefall hatt en nydelig dag )) ha en fin kveld da

12 kommentarer

Siste innlegg