en aktiv dag

ja dagen i dag har vært fin,og jeg har vært aktiv hele dagen )) vi fikk en varm deilig dag og solskinn og det måtte jo nytast.

Først ble det en tur for å se til traktkantarellane ) jeg pluket med noen men dei kan godt fåstå noen dager til og bli mye større

i dag kom jeg over noen tjuker som minnet om ferske hveteboller hi hi

det ble litt traktkantareller også,

ja slik popper dei oppoveralt i granskogen,da gjelder det å se hvor en setter beina

jeg  tar dei største og lar resten stå så rusler eg hjem igjen.

Etter en pause går jeg ned på kaia og prøver fiskelykken ,det er masse makrell men den liker vist bara å lure meg i dag,stimane svømmer galant forbi sluken min gang på gang ,jeg blir fort lei og tar en sykkeltur i stedenfor

det var deilig å bare trille i det vakre været )

etter sykkelturen ble det hagearbeid resten av dagen,eller ikke helt først måtte soppen stellast for bøs

det ble noen få piggsopper også,men no tror ikke jeg det er flere av dem )) så da er det kun traktkantareller igjen å se etter til glasset mitt er fullt ))

fortsatt blomstrer sommerblomstrane mine,men graniumane har fått kommet i hus,og noen inn i drivhuset

jeg rydder masse i grønnsakshagen ,nå kommer det iallefall en del bønner,disse lar jeg koke noen få minutter og dei spises hele

det ble litt av hvert i dag også ,mangold,grønnkål,persille,squash ,sukkererter og den lille runde saken foran ertene er en frilandsagurk hi hi ,det blir nok bare med den ene,men den skulle liksom bli litt avlang og ikke rund )

vel jeg fikk klippet ned gressløk og løpstikke og ryddet ellers i flere av beddene ,før det var middag.

Da vi spiste lurte mannen på om jeg ville på bobiltur i helga ,om jeg vil )) jeg gikk rett ut og vasket bilen innvendig hi hi .da det var gjort klipte jeg gress under plommetreet og rundt noen bærbusker,resten slo mannen ,og høøge stauder ble klippet ned også,det er høst og hagen må ryddast til vinteren sånn er det bare )

Ja ja kroppen har iallefall fått nok kjør i dag,snakk om å føle seg som en hundråring da,tror hver fiber i kroppen verker no,da er det bare å finne køya så er jeg nok i bedre form igjen i morgen )) natta

 

12 kommentarer
    1. God morgen. Ja da har du nok gjort for mye i hagen igjn. Fy på deg hehe. Ja ja, eg skal ikkje sei noe eg. For kroppen min gleder seg til langt ut i oktober hihi. Men sånn er det bare.
      Ein fin og aktiv dag ja. Har aktive dager her og men det blir mest inne for tida. Men vi hadde oss ein mellom lang ettermiddagstur i går. Måtte jo det da. Og var jo ut på verandaen mange ganger i løpet av dagen. Men bare for å trekke luft og inn att hihi. Slik må det vere no. HA ein flott dag og viss dere drar i kveld så får du ha ei super helg vennen

    2. gretashobby: god morgen,du har rett jeg gjorde for mye i går,men været var så fint att det var godt å få rydda litt før vinteren,hadde gangsperre fra før etter tyttebærturen ,da ble det mye bøying,og i går så ble det nok litt mye bøying da en brukte ljåen på alle lupiner og andre høge stauder langs elva + plenklipp rundt og under frukt og bærtrea,men glad det ble gjort for da vi våkna i dag bøtta det ned,det er opplett no men fryktelig vått ute )) vi får se hva vi finner på i helgen ,mannen miste litt lysta på tur da det begynte å regne igjen

    3. Ikke rart du er sliten..herremin som det går unna..skulle hatt litt av din energi jeg..så hadde jeg også fått gjort noe..men når jeg har gått turene mine, så har jeg gjort nok..og utsetter alt huslig til en annen gang..og nå er det jo snart helg! så da får jeg vente til neste uke..hihih..prøver å si at det ikke gjør noe..men akk..irriterer meg at jeg ikke orker.. Kos dere på bobiltur!

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: nå er det ikke hver dag jeg styrer så masse,prøver å holde 100% aktivitetsnivå etter armbåndet mitt ,i går ble det nesten 250 % og så høyt har det ikke vært før i år,.
      I dag skal eg roe helt ned )) vi får se om vi tar bobilen,det regner dei fleste steder og da fristet det vist ikke like mye,men vi får se ,nå er det begravelse først i dag,så skal mannen på et møte med jobben så får kvelden bestemme om vi drar eller utsetter det ))

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg