restegarn

Når en strikker blir det ofte smårester igjen,og ikke alt passer å bruke til noe spesielt.Jeg har hatt utrolig masse restegarn liggande i forskjellig tykkelse og kvalitet,for et par år siden gav jeg en hel masse til strikkekafeen ,vi hadde der et fellesprosjekt og lagde lappetepper til 3 forskjellige basarer i bygda,men fortsatt hadde jeg en full pose som bare stod her,babyull og div sokkegarn i samme tykkelse og noe er helt fra da elsdte min var liten og han er nå over 30 ) da er det på tide å ryddeopp litt.

Jeg har en bok fra Arne og Carlos og der har dei et restegarnsteppe som frista,jeg la opp og strikket i vei,mitt ble selvsagt ikke et stort teppe som guttas for jeg hadde mindre masker og mye tynnere garn ))

I dag ble jeg ferdige og jeg må si jeg er meget godt fornøgde med både farger og størrelse )

omtrent som et badehåndkle )

akkurat passe å ha rundt skuldrane om det skulle bli litt kjøligere noe det ikke er nå om dagen ))

nå har jeg avsluttet med en enkel heklakant i mørk grå )) da må jeg si att omsider etter mange år så er det ikke flere smårester igjen i lageret,garn har jeg så det holder men jeg fikk brukt opp smårestane i tynnt garn ))

24 kommentarer

Siste innlegg