sykkeltur

Det er mandag og mandag betyr strikkekafe ) da været er varmt og fint tok jeg sykkelen fram og syklet ,det er befriande deilig med en sykkeltur og jeg har snart lyst på en litt lengre tur )

jeg sykla gamleveien bak tunellen,er jo fare for steinsprang her men føler det nokså trygt når været er så godt som no )

Det er ikke mange årene siden dette var bilveien vår,no er det snart bare en rås igjen så igjenvokst som det har blitt,litt koselig da og lunt )

det var speilblankt på fjorden,så sykkelturen var virkelig god

framme ved ungdomshuset hvor vi har strikkekafe,jeg er første mann på plass ,men det varer ikke lenge ) det vart en veldig hyggelig dag med hyggelige damer.

Da jeg kom hjem igjen var jeg en tur bortom grønnsakshagen,det ble høstet både grønnkål og bønner til middag )

For et par tre uker siden klipte jeg helt ned all gressløk,men no hadde den vokst seg til igjen ) da klipte jeg den ned en gang til og i dag lagde jeg noe godt av det

jeg kjørte alt i kjøkkenmaskina med salt,pepper og matolje ) en type gressløkpesto,kunne jo hatt pinjekjerner og parmesanost i også men jeg valgte uten.

Denne var rett deilig som smakstilsetning på potetane ) og oppskrifta fikk jeg da jeg besøkte urtehagen på Sunnfjord museum,anbefales om du har masse gressløk og ikke helt hvet hvordan du skal ta vare på alt gjennom vinteren

en deilig dag som ble avsluttet med besøk ,og jeg serverte kaffe og nystekte vafler  )

19 kommentarer

Siste innlegg