på tide med vinterdekk

 

Da var en koselig helg over,vi har hatt veslemora på besøk

vi har hatt sol og blå himmel ) litt regn i går men bare byger.Jeg og lillemor tok en høstrydding i grønnsakshagen og fikk høstet inn siste rest ,ja bortsett fra grønnkål den tåler både snø og frost )

Vi høstet eplene i hagen ,vi lagde eplekake og pizza og vi leste pippi langstrømpe,ja vi gjorde mange fine ting sammen =)

I dag da vi gikk tur fikk vi oppleve sesongens første møte med frosten

så selv om det ser aldrig så flott ut

så er det på tide å tenke på vinterdekk ,iallefall om dere skal på langtur.Det viser 2+ her akkurat no men vi venter 0 til natten så det var virkelig på tide å få i hus resten av grønnsakene og eplene ) nå kan jeg slappe litt mere av og vite att det er gjort )

men jeg har jo hatt kjempefin hjelp av lillemor våra da ) her klipper hun inn druene i dag

det ble en skål full )) søte og gode er dei også.

Solen skinte på gress og blader som igjen skinte som diamanter,ja det er vått i gresset og med den lave temperaturen er det virkelig masse vakkert å se ute

og det som det er virkelig masse av er dråper på bakken

vått men vakkert ) ønsker dere en fin kveld

22 kommentarer
    1. Så koselige bilder av veslemor og innhøstinga! “Fjordbildet” er også veldig flott! Ja, nå er det snart på tide å få på vinterdekkene. Jeg drar til Dekklåven og får ordnet det. Det koster 300 kr. ,men da er jeg på ett vis “Sjølhjulpen”. 🙂

    2. Det høres ut som dere virkelig har hatt fine dager sammen, og fått gjort en god del hyggelig ting også :o)) Det har ikke vært så nattekaldt her i Oslo enda, men jeg kjenner at luften har forandret seg så det blir nok ikke lenge før den kommer hit også.
      Jeg har ikke tenkt på vinterdekk på bilen engang, for det har vært så sommerlig… Tror at jeg ikke trenger å tenke på det riktig enda :o))

    3. karidansen: tusen takk ) ja hun syntes det var stas å få klippe av drueklasene )
      Skulle jo ønske vi slapp frosten,men slik blir det her inne i fjorden ,det må bli frost eller regn ,da tar vi sol og frost men må tenke på det når en ferdes på asfalten

    4. Vera Lynn: vi har kost oss ja og lillemor har blitt så flink nå att hun er til god hjelp når jeg ber om hjelp )
      Bruker å bli kaos når frosten kommer og bilane ikke har vinterdekk,men vi må tenke på det nå da iallefall hos oss

    5. Så koselig med barnebarn på besøk – for alle tenker jeg. Vi hadde +4 her i morges men gradene steg fort, og dagen ble aldeles nydelig. Vi satt ute og grillet middag og spiste ute også, nesten som sommer. Men det begynner å bli kaldere. Vi skulle egentlig på besøk til noen venner på hytta på Hardangervidda i helgen, men pga snø droppet vi det. For vinterdekk hadde vi tenkt å drøye litt med å legge på. Håper vi ikke får frost enda. Så gøy med egenproduserte druer!

    6. ojjjj…ja dere har virkelig fått frosten alt! Åååå nå gleder jeg meg litt, merk bare litt..til frosten kommer..for jeg minnes at jeg fikk flotte dråper med krystaller i!! Så noe godt fører den med seg..også de flotte trærne når snø og frost med sol som stråler!! uff..ja, det nærmer seg..og ser virkelig ut som dere må skifte til vinterdekk!! Flott du fikk storfin hjelp i dag! Så koselig!!

    7. Så fine bilder. Vakre.
      Godt å få gjort slike ting. Håper frosten venter litt enda. Litt sjokkerende å tenke på at skiftning av hjul nærmer seg.
      Tror den vesle jenta ligner litt på bestemoren sin jeg :).
      Ønsker deg en god natt :))).

    8. dvergpinschere i mitt hjerte: i går var det frost i grøftekanten i dag er det frost på hele marka og mannen måtte skrape bilrute før han kunne kjøre på jobb,hvet no ikke helt om jeg liker dette da ) men joda det kan være fint for fotografen da

    9. BforB: frosten lar nok ikke vente på seg,her måtte bil skrapes i dag,det var bare 0 da jeg stod opp.
      Ja lillemor var flink å hjelpe,litt mer lysten på å bli ferdig enn bestemora da hi hi men hun jobbet fint til alt var i hus )

    10. God mrgen. Ligger litt etter, men det får våge seg. Rekker bare dette i dag. Men eg får med meg alt om enn litt seint hehe. Skjønner dere hadde ei flott helg. Vi hadde besøk bare ei natt. Men det litr nok ofte at han ligger ei natt. Han liker det godt og så får foreldra jobba litt mer. Dei har flere oppussing prosjekter på gang, så trenger litt hjelp både på eine og andre måten.
      godt å få hjelp av lillemor til innhøsting og andre sysler. Koste seg nok godt når ho hadde dere helt for seg sjølv ja. Koselig det.
      No skal eg hive meg rundt å komme emg på trening. HA ein fin dag vennen

    11. gretashobby: ikke hver dag jeg heller rekker gjennom alle innlegg i en gang,jeg har etterhvert fått ganske mange bloggvenner og noen har gjerne 3 innlegg for dag,da må det tas litt pø om pø ))
      lillemor sov her bare en natt også,jeg trodde det skulle være to men slik var det vist ikke ) ja hun koser seg når hun er her alene ,da er hun veldig flinke også

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg