en koselig dag

mandag og strikkekafe,himmelen er blå og sola var ventande på ettermiddagen.

Først tenkte jeg å sykle,men vart litt usikker på om det kunne være litt is på asfalten,så jeg ombestemte meg og tok fatt på å spasere )

slik såg grøftene ut da jeg ruslet avgårde,eller,noen steder var det duggvått og ikke frost

duggen skapte mengder med nydelige små dråper ))

jeg ser på den andre siden og tenker att vi snart må opp og sette vintergluggane på hytta,ja for den ligger der oppe og lengre inn i dalen og snøen kryper nedover

Jeg kom meg til Bjørke,det er litt over 2 kilometer å gå,klokka går fort den og jeg somlet meg ut dørene,så da ei jeg kjente stoppet for å si hei ,haiket jeg med henne dei siste 2 kilometrane til ungdomshuset hi hi ,da kom jeg samtidig som dørene ble låst opp.

I dag var vi bare 3 damer,men vi hadde det veldig koselig og pratet om alt mulig .Det er veldig kjekt når vi er mange,men jammen kan det være like hyggelig når vi er få .

Lillemor ønsket seg flere ting til babydukken sin i julegave,dermed lot jeg mine 2 påbegynte gensre til meg selv være hjemme og så begynte jeg på et dukkesett istedenfor i dag ))det får dere se når eg er ferdige.

Da jeg vill gå hjem fikk jeg tilbud om å bli kjørt,jeg takket ja fram til tunellen,dei siste 2 kilometrane ville jeg gå.

Det var bare så utrolig deilig å rusle der i sola og kjenne kor den varmet i ryggen

det var speilblankt på fjorden

mye av frosten hadde laget ennå flere dråper

men ikke alle steder

for det er slik her inne i fjorden under dei høge fjella att sola ikke greier å nå tak i alle kriker og kroker,så kommer det frost,ja da ligger den noen steder uten å smelte

da jeg kom hjem ruslet jeg innom grønnsakshagen

grønnkålen var full av dråper og det vart vått å plukke seg inn til middag

men pytt jeg rista dem godt og tok med både grønnkål og luftløk som har vokset seg ut igjen etter att jeg klipte dem ned )

deilig med ferskt grønn som tilbehør til dagens middag )) ønsker dere en fin kveld

20 kommentarer

Siste innlegg