klargjøring

I dag skulle jeg vaske bobilen nok en gang,men ville vente til solen tittet frem.No er det jo slik att sola ikke kommer før 14 så fram til da fikk jeg vasket over noen gulv,fargela litt i fargeboka mi og kokte lørdagsgrøt )

Bobilen var ferdigvasket men vi hadde den på service og da måtte jeg fare over litt igjen,liker ikkeå la den stå vinteren gjennom med fullt av sand på gulvet.

Men no er den helt rein og klar for en vinter innendørs.

Når jeg alikavel var ute og sola skein måtte dei dyrbare solstrålene nytes for vi har dei kun i 2 timer no.

Da ble det klargjøring for vinteren i hagen,drivhuset ble ryddet noe ble klippet ned,vatn i baljen slått ut og hageslange satt i hus,så for hagen sin del kan vinteren komme,ja bortsett fra att jeg ikke vil ha snø før til jul hi hi .

Vi har frost hver natt nå og det er kvitt mange steder når vi står opp,veien var kvit i dag helt til solen dukket opp.

Selv om det er slik nå så har jeg noen standhaftige hardhauser i hagen min,for fortsatt så står krukkene mine med rikelig sommerblomstring ) jepp det er helt sant

tagetesane står under tak,må huske å gi dem vann i dag )

fylte margeritter og det er fullt av knopper,hmmmm kanskje eg skal sette hele krukka i drivhuset så blomstrer dei vel til jul )

vanlige margeritter,fortsatt like fine

lobeliaen er like frodige som i sommer

gule margeritter ,den er skikkelig frodige fortsatt

stemorsblomstene som blomstret så fint tidlig i vår og som jeg klipte helt ned har nå kommet i ny blomstring

ja tilogmed en lupin har funnet det for godt å komme i blomstring igjen ))

Men jeg har også et par høstblomstrande stauder som kommer no ,det er litt mer normalt da

evigbergknapp en aldeles nydelig staude med en skarp fin rosafarge

og nå kommer den vakre blå kinasøten ) den er våt som dere ser,men vi har overhode ikke hatt regn på lenge,dette er dugg og frost som tiner når sola dukker opp og det gir masse dråper på bakkeplan )

ja sånn er det altså her hos meg i dag ) hagen er ryddet og klar for vinter,jeg kan slappe av og heller planlegge neste års hage )) ja den bør bli litt mer arbeidsvennlig enn i år,for fortsatt er det for mye bøy og tøy der ute og det liker ikke denne kroppen her )

Ønsker dere en fin og hyggelig lørdagskveld

14 kommentarer
    1. Så fint du har fått unna en hel del mens sola skinte. Her driver vi å utvider gårdsplassen, så det er mye sand og støv om dagen. Samtidig driver de med veien, så vinduer og terrasse er fulle av grått støv hele tiden. Men høsten er på vei likevel. Jeg har fått inn det meste fra hagen og fortsatt blomstrer det litt her også. Det var faktisk snø i luften i ettermiddag, men ikke så det la seg på bakken da. Vinteren kryper innpå oss. Ha en vakker kveld 🙂

    2. Mannen vasker motorsykkelen sin nå for å sette den inn for vinteren, tid for slike ting nå ja :)) Her er det ikke mye som blomstrer i hagen nå..men jammen var det mye fine blomster hos deg enda :)) Kos deg med kvelden <3

    3. Tror ikkje skiten får sette seg i bobilen din nei. Veldig så du vasker den. en skjønner jo det også da. Godt å finne frem en helt rein bobil til våren.
      Godt å få klargjort hagen for vinteren også. Men som du sei så ønsker vi ingen snø før til jul. Men vi får ta den når den kommer. Slik er det med den saken. Eg har bare pleiet meg selv i dag. Og satser på at kroppen er bedre i morgen. Men får se hva den sier hehe. blir nok ikkje mange sprell i morgen heller. Men håper eg kan være til litt hjelp da. Ha ein fin kveld.

    4. gretashobby: nei bobilen får ikke bli skitten innvendig,skal en kle av seg og sove der på så liten plass,må gulva være reine ,sånn er det med den saken hi hi .
      No forsvinner solen med stormskritt og da er det godt å ha ryddet ferdig hagen medan sola fortsatt varmer litt )) Godt du slapper av )) kos deg på lørdagskvelden

    5. Ojjj…ja det var noe hardhauser..som står sååå fint! Så flink å klargjøre alt..vi bruker bobile sommer og vinter..men skulle ha tatt en opprydning etter sommeren..DET skal jeg gjøre til uken..kanskje..hihih. Så flotte bilder av dråper og blomster! nyyydelig!

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: tusen takk ) ja sommerblomstene mine holder stand i år tross nattefrost ) kunne nok tenkt meg å bruke bobilen litt om vinteren også,men det blir ikke kjøpt vinterdekk i år iallefall ) mannen vil ikke det.

    7. Blomstene dine står jo så flott enda hos deg, mine takket dessverre for seg for lenge siden. Gøy å se at det blomstrer og frodes enda syntes jeg :o)) Veldig greit å sette bort bobilen helt ren og fin for vinteren, og da blir det også mye triveligere å hente den fram til våren igjen :o))

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg