hjemreisen

god morgen,vi har kommet til lørdagsmorgen,planen var å ta laust i 10 tiden ,men svigerdatter var fortsatt ikke god og måtte på legevakten inne i Trondheim,dermed startet vi hjemturen en time tidligere.Det var stille i gatene og vi fikk ta imot dagen etterhvert som den skred frem

det var som sagt bitande kaldt i Trøndelag og da vi kjørte mot Soknedal så var det tykk is i elva som renner,vannet som rann ned fjellet og ned i veigrøftene var som frosne foss,jeg satt på feil side i bilen så det fikk jeg ikke bilde av )

vi hadde planer om å ta en stopp og gå tur på Dovre fjell,det var det for kaldt til,men vi stoppet og tok dette flotte bygget i øyensyn,bak huset var en igjengrodd togskinne så vi antok att det var et gammelt togstasjon

vi kjører videre,men stopper nok en gang,vi er fortsatt på Dovre men ikke helt på toppen,vi ville ha et bilde,da vi merket att vinden ikke tok så hardt her ruslet vi en liten tur ned til vannet

vannet hadde frosset til ,ikke hele vannet men vi ansåg det som trygt å gå ut i sivet

på tide å komme seg i bilen igjen ,må varme oss mellom lufteturene )

Vi kommer til Dombås,her kjøper vi alltid middag ) valget mitt falt på lammeskanke og vossafår,ja den ligger bak skanken og som avrunding deilig multekrem )

Mette og go kjører vi videre

en liten kirke av eldre modell,jeg må alltid ha bilde av disse ) statuen i forkant er av Kristin Lavransdatter

 

flere stopp,her ved dette vannet vokkset noen kjempestrå,selvsagt ville fruen ha en bukett )) slike strå er som løvetannen så det er ikke det en vil ha i stua,men nå har jeg en liten bukett i drivhuset,er jo hyggelig det også

det var mye vakkert å kvile øynene på,deilig å rusle litt og disse tyttebærene var utrolig søte og go )

det begynner å nerme seg kvelden,vi har kommet til Strynefjellet,isen legger seg og snøen er ikke langt unna,det har vært en deilig dag ))

en fin uke og mange fine opplevelser )

I dag skal jeg på tur med min svigermor,turen går til Hornindal,siden hun skal til lege så kan jeg se litt i butikk før vi sammen handler på kolonialen etter legetimen ) blir koselig det )

ønsker dere en fin dag

18 kommentarer

Siste innlegg