på dråpejakt

det er en fin høstdag hos oss i dag,noen få dråper først på dag,men ikke verre enn at en slapp regntøy.

Jeg starter dagen med å koke bringebærsylte av nedfrosne villbringebær

det er slettes ikke tomt på matbua,men jeg vil koke opp det som er i frysa etterhvert som jeg har tomme sylteglass ))og det blir jo en sånn god duft i heimen av det også ))

så kler jeg meg og går ut

turen går rundt garden

skal en gå denne turen etter noen dager med regn er gummistøvler et godt valg,for stien blir gjerne omgjort til en elv

dråpene henger på heggebæra

dei glinsar også på svarthyllen

på lange rekker

i grantrea

selv i høymolen skinner det dråper

det er trang om plassen i det gamle gresser

tujhaen i hagen glinser )) ja det er dråper overalt )) så får eg bare øve på å få bilda litt klarere ))

Før jeg gikk inn var jeg en tur innom grønnsakshagen for jeg har fortsatt en del godt der ute )

løk,persille,mangold,grønnkål og rosenkål som ikke har lukket seg skikkelig,alt blir hakket opp + litt brokkoli

og siden det bare er jeg som skal ha middag i dag ble dette dagens middag ,jeg freste alt på stekepannen ,saltet og pepret og voila en smakfull og deilig middag ))

Ønsker dere en fin dag da

18 kommentarer

Siste innlegg