Vegetar

God morgen og til fedre som måtte finne på å titte innom ønsker jeg dere til lykke med dagen ) nyt den .

Det er farsdag og i går hadde vi et av barna våre til middag,han ønsket seg pappakake også og det fikk han,bøtkake med gelelokk fylt med både banan og plommesylte,jepp nesten halve kaken forsvant )

I dag rekner jeg med å se jentene våre og to av barnebarna så da forsvinner nok resten av kaken )

Men det er jo godt med middag også og siden ei av jentene er vegetarianer så tenkte jeg å være snill mamma og finne en vegerarisk middagsrett )

valget falt på karbonader

1 dl tørr rista sesamfrø

2 bokser kikerter

2 gulrøtter

1ss krydder,jeg gikk for grillkrydder

2 ss hv.mel

kjøres til en purre,

min farse ble litt fast når den gikk i kjøkkenmaskina så jeg tilførte litt vann,stekte så en prøvekake og fant utt att jeg måtte ha en halv ss hv.mel ekstra her må en prøve seg frem )

og siden vi alle har godt av en middag fri for kjøtt en gang i blandt blir dette middag for alle i dag,karbonadene var fulle av smak og som tilbehør blir det vanlig brun saus,kokte poteter og forvellede grønnsaker ))

Ønsker dere alle en nydelig fin dag,no skal fruen lufte seg litt før huset innvaderes )

20 kommentarer

Siste innlegg