masse hygge

i går tok jeg bussen til Volda,yngste jenta var fri jobben på førmiddagen ,så hun plukket meg opp og vi fikk noen hyggelige timer sammen,no hadde jeg md et strikketøy ) men TinTin syntes det var noe tøv,så han la seg godt tilrette ved siden av meg og la hode i fanget mitt hi hi ,så da måtte strikketøyet vike.

Da yngste skulle på jobben slo jeg følge ned til sentrum,jeg fikk kjøpt en gave til mannen og noen andre småtiing før jeg møtte samboer til yngste sønn,vi tok bussen ilag opp til dem og der vart jeg hele kvelden )

Dei serverte deilige smørbrød med krabbe og majones,det kunne ikke bli bedre ) da mannen var ferdige med sine gjøremål plukket han meg opp og vi reiste hjem igjen,kvelden var gått så vi fant fort senga.

I dag var det syltaflesk som stod på programmet,jeg kjøpte med en tynnribbe hjem i går og sette den på kok i dag )) den fikk trekke seg skikkelig mør og fin.

Ei venninne duket opp,så sylta fikk ligge og v gikk tur,vi drakk kaffe og hygget oss med prat og strikketøy ) da hun reiste ferdigstilte jeg syltaflesken

ribba vog ca 2,1kg,men det var med litt bein og skinn,jeg lette fram påleggskokeren jeg fikk med elsdte sønnen,hadde posen i og fylte opp oppkuttet ribbe med fettstrødde krydderblanding mellom lagene,jeg brukte 3 ts gelantinpulver,3 ts salt 1 ts malt pepper ,1 ts malt nellik og 1/2 ts allehånde

jeg surrer sammen posen i toppen og setter på plata med fjør,det ble i meste laget jeg fikk ikke på lokket så jeg måtte fjerne svoren jeg la på toppen

da gikk lokket på,men bare såvitt )) nå står gosaken til nedkjøling på verandaen og i morgen kan jeg teste resultatet,mmmmm elsker syltaflesk men har faktisk ikke laget det selv før så dette blir spennende

Så får eg kose meg med strikketøy i kveld,hvordan det utvikler seg kan dere få se i morgen )) ha en fin kveld da

16 kommentarer

Siste innlegg