kontstrikk

da har jeg fått strikket meg et nytt pannebånd,en i kontstrikk )

jeg mener garnet heter drops delight og jeg bruker pinne nr 3

dette garnet er jo fleirfarget noe som gir 2 forskjellige sider på pannebandet,for snur vi det er det nesten som om det er en helt annen  en dette første bilde )

så her er det bare å velge hvilken framside en vil gå med ikke sant )

siden det er et år siden sist jeg strikket kontstrikk tok det litt tid å komme på den rette snuingen,første forsøk vart feil så jeg måtte begynne på nytt etter å ha strikket en halv panneband,men på andre forsøk satt det ))

Jeg har strikket 4 slike panneband siden jeg lærte teknikken ,3 stk er gitt bort og det først som var mitt første kontarbeid var det jeg selv hadde,den var løst strikket og seig ned i øynene mine,nå har jeg en som sitter perfekt jeg også hi hi .

Blir nok å strikke flere slike for det er viktig å få teknikken godt inn i hendene .

I kveld er det adventsfest på bedehuset,jeg har planer om å ta turen ) tror det kan bli koselig og godt å få litt julestemning også,ønsker dere en fortsatt fin dag

26 kommentarer

Siste innlegg