en dag full av gode dufter

i dag dufter det godt i heimen ) jeg har hatt en god dag i dag og da benyttet jeg anledningen til litt bakst )

steiketakken kom frem og lefsedeigen laget

en taget en liten deigklump og kjevler til ca 3 mm ,stikker så ut med en passe stor skål

fin og rund blir dei da og like store

det blir plass til 3 på takken


en herlig stabel med tykklefser,jeg har godt smør på og drysser på sukker og kanel,legger så 2 sammen og skjærer snipper,deilig )

medan det var lefsebaking stod bolledeigen til heving

da siste brett skulle i ovnen fikk jeg telefon,ei venninne ville komme en tur ) det passet jo helt perfekt,og da hun dukket opp kom jammen nok ei venninne ) da passet det bra att jeg hadde rykende ferske kaffemat ,vi strikket,skravlet og hadde en hyggelig stund sammen.

Nå skal jeg finne fram strikketøyet igjen og slappe av resten av kvelden

18 kommentarer

Siste innlegg