en god dag

det er mandag og jeg har en god dag,jeg startet dagen med luksuskaffe ) jepp kaffe med pisket kremfløte hi hi

det lilla synger på siste vers,i morgen tenker eg å skifte til rødt.

Ute er det tidenes varmaste førjulstid

15+ ,men jeg klager ikke,vi kan fortsatt få en kvit jul.

No burde jeg strengt tatt benyttet dette været til å gå en skikkelig tur,men jeg må fylle fryseren til jul,så til nå har dagen gått til brødbaking

11 av sorten,dei siste står i ovnen no ) men det er mye døtid med brødbaking,for deigen skal heve i en god time,og hver steinke i ovnen skal også ha en god time ,det gir fortsattfritid til fruen )

Jeg har benyttet fritiden til å strikke,spise og se på tv,men så måtte no kroppen lea litt på seg da lagde jeg en julekake

eller rettere sagt en delfiakake ) i år tok jeg en ny vri,jeg har ikke benyttet søte per kjeks,jeg har brukt salte ritz kjeks,marsipanen er også byttet ut,med puffet ris ) men pynten oppå er geletopper tradisjonen tro .

og sånn går no dagane her i heimen )

20 kommentarer
    1. Så koselig! Her ryddes det lilla ut i dag. Nå er det bare et par lys igjen, og de skal brenne i kveld tenkte jeg. Kaffe med krem ja! Sikkert nydelig med sånn luksus i desember. Her er det også skrekkelig mildt og tåka henger tungt over oss. Jeg spiller juelmusikk og forbereder middag. Fiskegrateng med makrell blir det i dag, og jeg gleder meg allerede. Kos deg videre i førjulstiden!

    2. Ser ut som du har nådd både det ene o andre i dag. Herlig 🙂 Håper det ble en god tur. Her ble det litt hvile. Har oppvartet min syke gutt og bakt ut sirupsnipper, lest blogg, facebook. Har litt ondt for tiden, så må ta det litt med ro. Passer ikke så godt før jul 😉

    3. Kaffe med pisket fløte har jeg ikke smakt..men det så godt ut :)) Så spennende med delfiakake med salte kjeks og puffa ris..håper vi får tilbakemelding på om det var like godt..eller bedre :))

    4. Skal si du er aktiv på bakefronten, men hjemmelagede brød er mye bedre enn kjøpebrød! Jeg vurderer fortsatt å lage noen julekaker, men vet ikke helt når det skal bli. Først må jeg nemlig bli ferdig med julegavene 🙂

    5. Det er jo nesten sommer hos deg i dag og du kunne nesten hatt tatt med deg kaffen din ut du. Men du har vært iherdig på kjøkkenet og bakt masse brød og gjort egentlig mye på en mandag. Men delfiakake med salte kjeks vet jeg flere nå bruker og søtt og salt er jo godt:-) Håper det går bra med din pappa også for jeg leste innlegget ditt først nå og så hva du hadde skrevet..er leit når slikt skjer,men godt du fikk besøkt han. Ønsker deg en riktig fin kveld videre Connie:-))

    6. Ååå nå fikk jeg virkelig lyst på deflia kake..mamma lagde alltid det..men jeg har aldri prøvd..hun brukte bare kjeks..ikke marsipan, men jeg husker den gode smaken..nammm…herlig! også så fine brød..du er jammen flink! Får til så mye hver dag du..:-) Ha en god kveld!

    7. Hobbystua: Ja her er det vårligt ) nå har jeg fått bakt en tropisk aroma også i kveld,da er jeg ferdig med baking til jul ) det tar tid å lage så mange brød,men så slipper jeg å tenke mere på det en stund )

    8. dvergpinschere i mitt hjerte: delfiakake er godt ja,tenker ofte å slutte med den,men barna liker den så da fortsetter jeg )) den kan frysast og jeg kan sende rester med når gjester reiser )) nå er bakingen ferdige,så i morgen kan eg nyte dagen ute

    9. Jeg pleide å bruke mye lilla i adventstiden, men for noen år siden kuttet jeg det ut å brukte rødt fra første søndag i advent. Neimen er det så varmt hos dere, det er jo rene sommertemperaturen. Her ligger det mellom – 3 grader og opp til + 4 grader. Jeg klager ikke heller på at det ikke er så kaldt, men kjenner at jeg er moden for vinter og litt kuldegrader nå… Jula skal helst være hvit vettu :o))

    10. Vera Lynn: nå er ikke jeg glad i lilla på stua,men siden disse løperne er sydd av min venninne så holder jeg på lilla på salongborda ,men i dag blir det rødt )
      Jeg liker en kvit jul ,det gir den beste julestemningen men klager så absolutt ikke på temperaturen vi har her om dagane ))

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg