gjestebod

Når en bor på en liten plass langt ute på bygda,da blir det dugnad på komiteer ,17 mai og juletrefest er 2 slike faste komiteer.Men det minker på barn i bygda og det kommer mindre og mindre til juletrefestane.

I år ville årets komite gjøre noe med det,,så istedenfor juletrefest ble bygda innvitert til gjestebod,vi betalte en inngangsbilett og da kunne vi spise det vi ville,karbonader,salater kaker ,frukt og sjokolade,det ble fullt hus,,ja ikke hele bygda kom,men det fyltes opp på alle bord som var satt opp,vi måtte faktisk finne flere stoler)

En i komiteen stod for praten ,han sang og vi fikk en beretning om hvordan hans jul utartet seg da han var 6 åring,nå er han strakt pensjonist,det var kjekt å høre på.

Vi spiste ,pratet,det vart quis og yatzi og til slutt noen julesanger ,da gikk noen rundt juletreet.

Det var en trivelig ettermiddag.

Jeg har ikke vært flink til å gå turer i julen,no har jo jeg hatt fullt hus ,sånn sett stopper det litt opp av den grunn,i dag valgte jeg å gå til ungdomshuset,jeg rakk ikke helt fram da svigermor kom kjørande,da var det bare å sette seg i bilen hi hi nyttet ikke å protestere )

men jeg skal ta meg sammen på nyåret,da skal srittene gås igjen samme hva hi hi.

håper dere har hatt en hyggelig dag også

10 kommentarer

Siste innlegg