vi såg sola

Her hvor jeg bor er vi uten sola i mange uker hver vinter,først rundt 11 februar får vi den tilbake på tunet vårt ) men etter noen heftige snøbyger tidlig på dagen  letnet det og vi fikk sol i fjellsiden ) å det var bare herlig.

Ut måtte jeg da det gav seg med snøen,jeg tok på piggsko for å kunne trakke litt tryggere på dei glatte veiene

denne brøytekanten hadde jeg planer om å skufle vekk,men noen med mer kraft i armane får gjøre jobben,ja for det hadde frosset fast

jeg nermer meg toppen på bygda ,stopper og ser ut gjennom fjorden og der ser jeg sola skinne litt høgt på fjellsiden )

en sefie må til

snøen la seg igjen på trærne

jeg treffer på ei granne,vi slar av en prat før jeg rusler ned igjen,himmelen viser en nydelig side,jeg går helt ned til fjorden,må nyte det vakre )

det var en vakker dag,gyllen og fin )

 

14 kommentarer

Siste innlegg