opplevelse

her trenger jeg vist ikke farte langt fra heimen for å få en opplevelse,ute var det kaldt men jeg kledde meg for en spasertur rundt garden

sola skinner på den andre siden av fjorden på førmiddagenog den lyser goodt opp,jeg rusler oppover,jeg blir var et kaklekor,ikke av høns men ravn og kråke,jeg stopper opp og lytter jeg speider og der ,der ser jeg den langt der framme som jeg skal gå

det er ørna en gjest som kråke og ravn ikke vil ha om dei finner en gobit og i dag fant dei en gobit fra et slakt.Bilde er uklart,det er langt å zoome og jeg sliter med å holde kamera i ro ) ørna letter,jeg prøver å følge den men det var umuligt,så landa den igjen og jeg fikk dette bilde før den seiler avgårde igjen

og forsvinner bortetter skogen

jeg ser opp mot granskogen igjen

ja for ravn og kråke er det fortsatt der oppe,jeg speider for å fange en på bilde,da plutselig letter ørn nr 2 og kommer seilande mot meg

og forsvinner i samme retning som den første,det var helt magisk å få oppleve dem så nerme.turen går videre

oppe ved granskogen er det helt stille,alle fuglene hadde fløyet,jeg rusler forbi jordene

og forbi hagen til ei granne som ikke er blandt oss lengre,der spirer det klosterklokker og tulipaner på vei,

snøklokker

og jammen kommer påskeliljene også,sånn er det når blomstringa er ved en lun vegg

Da jeg kom hjem var det godt å komme inn i varmen og jeg var glad jeg fyrte i ovnen før jeg gikk tur

for jeg var gjennomfrossen til tross for 2 lag ull og stilongs

Litt ut på ettermiddagen kryper sola nermere jeg ser ut gjennom vinduet og lykke ) sola skinte på lødetaket vårt

å da er det ikke mange dagene før vi har den i hele hagen )

jeg var nettopp ute og skulle ta i hus litt ekstra med ved,og joda i det jeg går ut seiler 2 vakre ørn rett forbi meg,på vei opp igjen til granskogen der gobitane ligger ))

 

 

16 kommentarer

Siste innlegg