det vårast

det er februar,men her vårast det endten en vil det eller ei ) jeg gikk en tur rundt garden,skulle fange dråper i dag,men det ble vel så mye vårtegn hi hi og et hyggelig møte,ja for jammen møtte jeg ørnen i dag også

den kom seilande over hode mitt og landet i et tre,ja ikke rett over meg for det er langt mellom oss så en må zoome mer en kamera liker for et godt bilde,det yra bittelitt og linsa måtte tørkast,så da jeg var opptatt med det letta ørna,bredde ut vingane sine og kom rett mot meg,men det fikk jeg ikke med på bilde,men opplevelsen sitter i minnet )

det var vått ute og jeg speidet etter dråper,lav henger fra trærne

og jeg får til en dråpe ) det kommer ikke regn,det lille som yrte var kun da jeg hadde ørn i kikkerten

jeg dropper dråpene og fokuserer på detaljer i naturen,for det er så mye vakert å kvile øynene på

skyene trekker seg litt tilbake og vi får gløtt av nydelig blå himmel

gresset gror

og hos ei granne er hekken grønn,dette er blankmispel

jeg besøker grannen og vi får et par timer med hyggelig prat,turen går vidare

en krokus strekker seg

det kommer flere og flere snøklokker

det sies att når det kommer museører på rosetrea skal dei beskjærast,vel jeg tror det er for tidlig for det er ikke normalt att rosetrea spretter ut i februar,

dette er en gammel sort,en nydelig buskrose med fyldige kvite roser

dette er langstilka røde roser ) ja det vårast hos oss,det er tidlig men vi kan fortsatt få snø og kuldegrader,enn så lenge nyter jeg våren ))

I dag har svigermor som bor i etasjen over oss bursdag,så blir det nok kaffe og et kakestykke på kvelden ))

Ønsker dere en fortsatt fin dag,her nytes det

14 kommentarer

Siste innlegg