kniv og en trepinne

da sola hadde varmet opp drivhuset i ettermiddag tok jeg med en kniv og en pinne av eine med meg og gikk ut i drivhuset

jeg sette meg til å spikke,det første som måtte til var å fjerne all bark,men jeg innså fort att pinnen min var i lengste laget,så jeg hentet litt mere remedier

en greinsaks av den sorten som biter av nokså tykke pinner

i farta fant jeg ikke en hammar,så en slegge måtte duge,blæææææææ den er noe i tyngste laget for mine armer,men jeg fikk no delt pinnene i to ,så nå skulle dei være mer håndterlige.

Første pinne hadde en vel stor utvekst etter en sidegrein,så igjen tok jeg den biten med meg ruslet bort i løda og festet den til høvlebenken,sorry bilde mangler )

Der hadde keg en lite hammer og jeg fikk fort bort den gjennstridige utveksten ) så var det bare å sette seg i drivhuset og spikke ,nyte varmen og bare kose seg.

Det ble en lite steikepinne/spade ) den øverste lagde jeg i dag ,den nederste er kjøpt på butikk.

Slike er meget gode om en skal steke løk,potetog pølsebiter osv…. i en stekepanne som ikke er egnet for stålredskaper

joda jeg ble fornøgde jeg  ) den nederste er den jeg smidde i dag,ikke så aller verst hi hi ,men nok å smi en i gangen det er tungt for skuldrane kjenner eg

19 kommentarer

Siste innlegg