miniatyr i ventetiden

jeg baker brød,ikke mange i dag ,men 2 steiker blir det,og det tar tid,først skal det heve og så skal det steke,da benyttet jeg ventetiden til litt småplukk i miniatyrhuset,ja for det er alltid noe nytt som kan få plass i det huset ))

jeg lagde noen handuker til bade,lagde først en,syntes den var fryktelig liten,men den var så stor att den måtte delast på 4 hi hi ,så ja nå har jeg 4 handuker i hus,alltid greit med noen ekstra

siden barnebarna fikk den selvtørkede plastalinen kjøpte jeg meg leire,fimo var dyrast ,den var kjøpt i Volda og jeg valgte meg 4 farger,var så en tur til Ørsta,der hadde dei cernit,og den var 9 kr billigere,vel jeg kjøpte heldigvis bare 1 .

I dag ville jeg prøve meg på dette ,fimoen var myk og smidige,og god å jobbe med,cernitten havnet i søpla ( kor jeg knadde så smulet den seg bare opp,og sånt for noe har ikke denne fruen tålmodighet med,men en såpekopp fikk jeg til med den før resten ble kastet.

ja for et lite såpestykke er jo greit å ha på et bad,dokost er nødvendigt innimellom også

så jeg lagde en gul beholder til dokosten,ja dokosten er foøvrig en avklipt qtips hi hi

det er påske,og for meg så hører da appelsiner til,så jeg måtte skaffe noen appelsiner og egg selvsagt

her i huset liker vi masse frukt,og siden det ble såpass mye fylte jeg like gidt kurven på gulvet

dekket til frokost,og skulle en få lyst på mere en ett egg så holder jeg på å koke flere

for å skape litt hjemmehygge ,så er detaljer viktig,og i enhver heim så har iallefall dei fleste noen familiebilder på veggane,ja så jeg tok og hengte opp noen bilder også i dag

bestefar og veslemor

mor og barna

i gangen henger bilde av småjentene

siden det er et gammelt tømmerhus ,så mener jeg litt kunst fra gårdslivet hører med

gamlemor som melker kua henger utenfor badet )

vi beveger oss opp i andre etasje til soverommet

et par små englebilder passer godt her oppe på soverommet synes eg

og for dere som følger huset mitt har sikkert lagt til merke att jeg også har vært elektriker i dag

så nå lyser det i hele heimen,ikke i andre etasje ,siden jeg har valgt å gå for en etasje som kan løftes ned ,blir det ikke lys der oppe.

men litt grillkull fikk jeg tak i også

litt rødglødende innimellom )) men glemte jammen å lage grillpølser,det får komme seinere,for nå er ovnen opptatt til brødbaking hi hi

ha en fin dag da

18 kommentarer

Siste innlegg