en dag i naturen

i dag ruslet jeg en tur her hjemme,vi mangler liksom ikke natur rundt huset vårt,tok med kamera og håpte på noen fine fuglebilder,men det var alt annet enn enkelt )

vi har fortsatt et nydeligt vær,litt kjøligt,men varmere i dag enn i går.

Må snart rydde opp i grønnsakshagen ) luftløken vokser  som dere ser,den bruker jeg nå som en frisk og god vårløk,og den smaker godt i salaten


jeg har plantet ramsløk 2 plasser,og den som er lengst unna liker vist hjorten å nappe i til tross for not på kryss og tvers,men den kommer )

linerla som er selve svaret på våren er tilbake og kvitret på taket her på en gammel løde

ser dere den lille fuglen i toppen av treet ) det er en løvmeis,jeg fulgte lenge med på et par stk som stadig landet på en gammel stamme,men for min del feil side hi hi ,jeg gikk videre forbi stammen ,men snudde meg og tittet opp på den siden fuglene satt

ser dere den brune prikken ? det var der jeg såg hvorfor fuglene bare ville på den siden,dei har unger inni hullet

tittei,ser dere fuglen i hullet ? det var motsol og vanskelig å se,så jeg skal nok opp igjen i håp om å få bedre bilder )

blåveis i hagen til ei granne ,)

og hjemme hos meg igjen,lyser det gult i gult av dei finaste hestehover )) en fin tur og en vakker dag

15 kommentarer

Siste innlegg