fotosafari er neimen ikke lett

jeg gik ut,tok på meg den varmaste og tykkeste vinterjakka mi,buff i halsen og panneband på ørene,alikavel var det fryktelig kaldt.

Med godt mot og kamera på plass ville jeg på fotosafari,i går fikk jeg jo motsol og da ser ikke denne fruen noe på sjermen til kamera,i dag blåste så øya mine rant over av tårer og om ikke det var nok så begynte det jammen å regne også,sideveis,sukk jeg gikk no lell jeg da.

brennesla er på vei,så nå er det like før vi kan nyte en fersk og god brenneslesuppe i heimen

jeg såg ikke noe til løvmeisen i treet i dag,ikke hørte jeg den heller

det grønast tross kulden vi har

så kommer regnet ,og nå dukker det opp fugler,men dei flyr avgårde like fort som jeg oppdager dem,flokker med bokfink ,det var uråd å ta bilder,for jeg fikk vind og regn rett mote .Jeg går sakte videre,ser noen svarte prikker langt nede på jorde,jeg zoomer,jeg må zoome mye og det gir slettes ikke gode bilder,og med regn i tillegg,men jeg fikk no dei svarte prikkane på bilde )

det var ringtrost,jeg har sett dem en gang tidligere

det ser ut som om den går rundt med en prestekrage )

når jeg fikk bilda inn på pc oppdaget jeg den brune,mon tro om det er hoa ?

sist vi fikk besøk av denne holdt den til i hagen min et par ganger,håper den vil komme innom i år også før den reiser videre,for jeg tror ikke denne bor hos oss hele sommeren,den gjorde iallefall ikke det sist den var innom

ønsker dere en fortsatt fin dag,nå skal fruen finne litt ved og fyre opp i ovnen,for jammen gikk kulden helt inn til margbeina

 

18 kommentarer

Siste innlegg