22 april

vi går mot slutten av april ,da håper jeg varmen kommer for det er ikke varmt ute no.

4- da jeg stod opp,men no viser måleren 4,5+ det sludder og regner og markane er kvite

et øyeblikk var det fint ute og da fikk vi et gløtt av blå himmel,det benyttet jeg til en tur innom grønnsakshagen,nå er tiden inne til å ta vare på alt skrell,kaffegrut og eggeskal,det skal graves ned og gi næring til årets avling,og i dag hadde jeg bøtta full så den måtte tømmes )

mon tro om rabarbraen vår trives med dette kvite dekket ?

for et par år siden lot jeg en grønnkålplante gå i blomst,og jeg samlet noen av frøene,sist sesong gikk dei i glemmeboken,men jeg kom over frøa her om dagen og noen ble puttet i jord,i dag på 3 dagen har det jammen begynt å skje ting

så det nytter å samle egne frø,og jammen overlever dei lenge .Mine frø ligger i en kaffefilter som jeg har i en skål på et rom uten varme,kommer alle frøa blir det masse grønnkål i år )) det gleder jeg meg til ))

Ellers skal jeg ut i drivhuset og så salat og spinat i dag,salaten vil ha det litt kjøligt for å spire,) det blir nok vår i år også ) ha en fin lørdag

 

 

 

20 kommentarer

Siste innlegg