En smak av sommer

Så kom det,første dag da jeg kunne gå tur i bare en genser,droppet jakken og det var varmt og deilig ) sola har skint fra en skyfri himmel og i drivhuset måtte døra åpnes,for der inne var det over 30+ i dag )

dagen startet med mer ompotting i drivhuset,det begynner å bli rimel mange planter nå ) her vokser bønnene,runner bean MMMMMMMM men ,dei veks for fort .kan jo ikke plante dem ut ennå

i isoporkassen har jeg squash,noen frø spirer og jeg ser fargen til flere,disse tåler ikke kulde så kassen skal inn i kjelleren til natten,men om alt dette vil vokse og trives får jeg et problem,for da blir det ikke plass til alt i grønnsakshagen,ja for jeg har noe som skal sås direkte også ) ,da får jeg heller gi bort  et par planter )

når jobben var gjort gikk jeg en tur

jeg traff på ei granne,hun bort på toppen av Leira og der oppe ligger snøen ennå på marka,men sola varmet ,vi gikk en tur før vi stoppet og tok en kaffe i hagen hennes,se den fine blomsten hun har i hagen sin da )

Veien hjem igjen gikk gjennom et av utmarkene våre

det spirer og gror

himmelen er blå,sånn skikkelig blå ) ja jeg har en svær hage hi hi ,for alt dette henger igrunnen ihop med det som jeg beplanter til hage

ramsløk fra Sandnes,jeg plantet den langs elva ute i beite,håpet var att den skulle formere seg litt og da jeg tok vekk litt tørt gress kunne jeg gledelig se nye små blade ved siden av morplanten ) da sprer den seg litt da.

Tok med 4 blader og lagde en deilig omelett,med egg,skinke,ramsløk og mazarella og gjett om det smakte da,en mild og fin kvitløksmak gav ramsløken ))

Nå regner det faktisk ute,men det er meldt sol i morgen også

14 kommentarer

Siste innlegg