dagen kunne ikke bli bedre

SOL -VARME kan det bli bedre ?

I dag har jeg vært ute absolutt hele dagen,og bekledningen var bukse og singlett,noe mer trengtes ikke )

Jeg lufter,vanner og steller i drivhuset,så tar jeg turen til grønnsakshagen,flere senger skal spavendes så jeg får bort ugress og motstridige røtter før årets avling skal i jorden .

Jeg fikk i grunnen ikke så lange økta,for ei granne dukket opp,jeg har tigget kompostjord og det kunne jeg hente i dag ) og siden det er helt øvst her i bygda,fikk jeg sitte på

en hel haug med utkjørt for som geitene ikke har spist opp ) og dette jar ligget noen år og blitt til god jord,her bugner det av brennesle,det viser att det er skikkelig god næringsrik jord.

Jeg fikk låne spade,jeg fikk sekker og jeg fylte 3 stk ,og mannen til grannefrua var snill og kjørte sekkane ned til meg )) lykke )

No ble det jo sånn att jeg og grannen satt litt i drivhuset også og snakket litt om markens grøde ) koselig )

Jeg rusler ned igjen,jeg tar meg litt mat før jeg nok en gang gyver løs på sengane i grønnsakshagen,noen hauker ) nok ei nabofrue titter innom,jeg legger fra meg alt og vi sitter i sola og prater

for min del er det godt jeg blir avbrudt i spajobben i grønnsakshagen hi hi da slipper jeg å ødelegge ryggen helt )

Hagearbeid er jammen god trim og det gir mange skritt også  16474 skritt med hagearbeid,det må vel være bra .

 

14 kommentarer

Siste innlegg