sol

vi har hatt sol i hele dag,og jeg som trodde vi fikk regn ) jeg har alikavel vært mye inne,jeg har vært flink husmor ))

Alle tepper fikk lufte seg ute,alle gulv fikk en omgang med såpe og vann ,og et par tepper fikk en omgang med støvsuger.

Medan dette ble gjort vaska jeg klede,alt ble tørt ute i sola ,da dufter det så herlig )) nå var jeg tenkt å gå ut,men energien er grei å utnytte når den er der )) så stuegardina tok jeg ned og vaska,nye ple strøket og opphengt,nå er det vår og sommer i heimen ))

Men sola skein,så jeg måtte ut også,da fikk jeg orden på noe småved,slike som jeg kunne klippe med greinsaks

det ble 4 fulle trillebår det,no har jeg samlet mer av slike greiner,men dei får eg klippe en annen dag .

I drivhuset vokser det,ikke så fort men det kommer det bare varmen dukker opp så jeg kan plante ut )

det blir mange tagetes,dei store er vanlige tagetes,dei til høgre er mini busk tagetes ,en blomst jeg er veldig glad i

ja hva er dette ? ikke hvet jeg,men det var noen frø vi snappet til oss en gang vi var på tur,det er en sommerblomster iallefall.Sådde flere frø,bare to spirte,men det er nok det ) spennede

ellers vokser alt jeg ar sådd i år,iallefall det som er i drivhuset =) tror vi får rikelig med squash i år

det ene druetreet har dannet mange små knopper,så her blir det godt med druer  i år

om få uker er disse bønneplantene 2 meter høge )

nytt i år er spinat,den vokser fort ser jeg blir spennende det også,bare vi nå får litt mer varme om natten så jeg kan plante ut,så tror jeg att årets sesong blir bra ))

Ha en fin kveld da

15 kommentarer

Siste innlegg