mange opplevelser

God morgen.Ute er det tåke og det småregner,men det er 10.8+ og vindstille,så vi klager ikke )

Vi har hatt noen fantastisk flotte sommerdager allerede og i går var det den beste ) vi hadde solskin og temperaturer opp i 22+ helt vindstillle og det var barn som badet i sjøen ) det var ubeskrivelig herlig.

Vi pakket bobilen,sånn i tillfelle vi overnatten (noe vi ikke gjorde ) greit uansett å ha med seg både kjøkken og toalett + kleskift :=) ferden gikk til Loen.

Det har seg slik att en av den brattaste gondolbane er bygget her,skylift og i går var det åpning av vår kjære dronning Sonja ) og det ville jeg være med på )

dronningen kommer spaserende opp i bunad,det var sykt masse folk,og mange hender var i luften for å få bilde,men sånn er det )

desverre var det på toppen av fjellet droninga skulle ha sin tale,så den fikk ikke vi høre,så da åpningordene var sagt og dronninga åpnet dørene var det offisielt åpnet og gondolbanen fraktet dronningen opp i høgda

ja der går hun ))

i dag er det åpent for allmennheten ,jeg hadde en drøm om å få ta turen,men vi ble enige om å ta det igjen i følge med flere,så kan vi ta en tur der oppe i høgda som ligger på litt over 1000 moh ,og siden det regner i dag så var det nok lurt )

Vi spaserer gjennom hagen eller parken nedom Alexsandra hotell

Da dronninga nesten var på toppen hoppet det ut 5 basehoppere,og litt etter kom det 4 til i fallskjerm,landingspunktet var her i denne vakre parken )

det kan ikke bli mer vakkert sier no jeg ) men det er varmt,nesten for varm så vi går tilbake til bilen og skifter til kortebukser og svaler oss ned med is ))

Så går turen vår videre

her i denne frodige dalen finner vi en plass vi kan stoppe og lage oss middag,når det var ferdig fikk mannen seg en liten strekk på senga medan fruen utforska litt naturen

en vakker aurorasommerfugl lander på en blomst

en dagsommerfugl lander forran meg

det blomstrer som på en midtsommersdag her inne i fjorden,og varmen var så deilige

en selfie må til )) jeg rusler ned igjen til mannen og ferden vår går videre inn i dalen

noen som ser hvor turen vår går ?

vel det skal jeg fortelle i neste innlegg,har så mange fine bilder jeg vil vise )) ønsker dere en nydelig søndag

16 kommentarer

Siste innlegg