Oppgradering grønnsakshage

Her inne i fjorden er det frodigt og det begynner det å bli i grønnsakshagen min også,den første avlingen er klar for høsting no = )

Nå har jeg hatt besøk,og da høstet jeg inn første avling oregano og sendte med besøket mitt når besøket reiste i dag )) oregano er som gressløken den kommer igjen flere ganger i sesongen når det blir klippet ned,så her blir det nok til oss selv i løpet av sesongen.

Tok ikke bilde av oreganoen,men bli med meg da og se på resten

dei første redikkane er høsteklare

nepene vokser,

jeg trodde gulrota ikke kom,men plutselig begynte det å spire

det blir masse god grønnkål i vinter

bønnestenglane slynger seg oppover og har mange blomsterknopper

blomsterknopper til bønner

Squashen er stor og fin og fulle av knopper alle som en )

det blir kålrot

jeg greidde å berge 5 sellerirot fra sneglene,nå vokser dei

spinaten er klar for høsting,i bakgrunnen vokser sukkererter

når jeg fikk fiberduk på plass så katten ikke kom til har fenikkelen fått fred og nå vokser den

quinoaen vokser,ikke flere har blitt spist av snegler )

løpstikka mi er gedigen,den ble tidligere gjerne brukt i buljongindustrien,den har en kraftig smak av selleri og passer da godt som buljongtilsetning i supper og sauser

rikelig med gressløk og luftløk i hagen min

rabarbraen har jeg brukt en del av,må snart høste inn alt og fryse ned til seinere kos

salat blir det i år også

det blir litt nypoteter i år,ikke mange  men kjekt å ha litt da

ramsløken blomstrer,den skal få stå i håp om att den formerer seg litt )

jordbær :=)

dei første tomatplantane er fulle av knopper no

paprikaplantene vokser,men det er ikke blomsterknopper på dei ennå,men nå utvikler det seg fort så det blir nok

og til slutt druene ,dei voker dei ))

Dette er stoda her nå,og det vokser fort nå ser eg ,spinat kan såes i flere omganger,så nå skal jeg hente meg litt og putte noen nye frø i jorda ))

håper dere har en fin dag,jeg nyter den iallefall,har hatt venninnebesøk og huset har fått en omgang med både støvsuger og vaskefille,kan ikke klage da vel og ute er det 21+ tross att det er overskyet

 

37 kommentarer

Siste innlegg