Litt av hvert

God morgen.Her er det 13,9+i dag og ute yrer det.

Når været er som nå er det greit å finne frem strikkepinnane igjen,som dere kanskje husker begynte jeg på en sommertopp tidligere i vår,nå har jeg fått den ferdige

den er strikket i lille line ,et tynt ,lett og behagelig garn,stikket i str M

No strikker jeg litt løst så denne ble et nr for stor for meg,den skal henge ledigt på,og den biten er grei,men var for stor i overkroppen.

Nå har jeg verdens beste søster og hun er mye mer barmfager enn meg,og dette mener jeg er en av hennes farger også,så jeg krysser fingrane for att toppen passer henne,så blir det en sommergave fra meg ))

Ellers er jeg i full gang med innhøsting i grønnsakshagen,sår en tidlig kan det første høstes tidlig ))

så i går tok jeg inn flere redikker og tok opp 2 hele spinatplanter.Dei vokste for fort ,og bør jo ikke gå i blomst,så puttet jeg noen nye frø i jorden.Fenikkel,spinat og redikker er slike som kan sås i omganger så ikke alt modner samtidig,og noen frø fra alle dei sortane fikk plass i jorden.

Ellers tok jeg i hus resten av rabarbraen,den skal også høstes før jonsokk ,etter det blir den gjerne treet i stilkane

det ble noen poser jeg kunne fryse ned til høstmørket kommer igjen


og så må en jo ha litt kos nå også = varm rabarbragrøt til kvelden er ikke det verste jeg serverer,mmmmmmmmm

I fjor flyttet jeg rabarbraen inn i grønnsakshagen og plantet dem i en pallekarm,no var ikke jeg helt fornøgd med den,så til høsten tar jeg dem ut av pallekarmen og setter dem direkte i jorden der jeg nå har noen få poteter,rabarbraen trenger litt fritt spillerom til dei svære bladene sine.

Hva dagen i dag vil bringe hvet bare dagen )) den skal uansett nytes ,og jeg ønsker dere en fin dag

 

 

16 kommentarer

Siste innlegg