miniatyrhus

Som der sikkert husker lagde jeg et miniatyrhus tidligere i år

Jeg hadde lyst på småfolk i huset mitt,og fikk hjelp av ene datteren min til å bestille på ebay.Da småfolket mitt kom var dei for kjemper å rekne i forhold til mitt lille hjem,med sine 15 cm ble dei altfor store.

Tanken på et nytt hjem som passet mine småfolk begynte å kverne,men denne gangen ville jeg ha et som var mere solitt og ikke bare limt sammen med limpistol )

Min bedre halvdel sa han kunne hjelpe meg å sage ut delene om jeg tegnet huset som jeg ville ha det,sette på målene og finne høvelig materiale borte i fjøsen .

I går skjedde det ,og lykke ,min snille handymann tok like godt og hjalp meg med å sette delene sammen også,jepp med skruer og skrumaskin =)

Slik ble det i går kveld.Materialet er rester fra baderomsveggane våre ,medan gulvskilla en rest jeg bare fant i fjøsen ) Her blir det stue til venstre,kjøkken i midten og bad til høgre,i andre etasje et soverom på hver ende,midtpartiet får tiden vise,vinterstue kanskje ))

Taktil soveromma hadde jeg planer om å lage i dag,men materialet jeg hadde planer for var for lite ( ja ja ,jeg får gå i tenkeboksen,jeg benyttet istedenfor dagen til å tapetsere soverommene og la gulvbelegg

et soverom ble lilla

og med gulvbelegg så ble rommet ganske bra det

soverom nr 2 ble rosa

No ble det ikke vindu og dører på disse to rommene,sånn er det når jeg ikke tenker godt nok,det får gå alikavel)

herr og fru ? har flyttet inn,det er stort nok for  dem detteog som dere ser ganske mye større enn det første huset mitt =)

da jeg tegnet på dører inni huset tenkte jeg att herr og fru ? var 12 cm ,så viser det seg att dei er 15 cm,døråpningane er også 15 cm,men pytt sann dei kan bøye hode når dei går gjennom dørene hi hi .

Her skal takene males kvite,kunne gjort det nå,men vi får se,det blir iallefall før veggane tapetserast )

 

 

26 kommentarer

Siste innlegg