Miniatyrhuset har fåt tak

Da min bedre halvdel kom hjem fra jobben i går,beklaget fruen seg over att taket på dukkehuset ikke var så lett å få til som hun tenkte,ja for her snakker vi større dimensjoner en det første miniatyrhuset ))

Min kjære et tømrer og har litt insikt i dette med husbygging,så etter middagen forsvant han stille ut dørene,litt etter var han tilbake ) med 4 biter utskjært isopor,jepp taket kunne jo lages av isopor,det tenkte jo ikke denne fruen på ))

Etter mye klabb og babb ,var første tak ferdig og kommet på plass,men limen tørket sakte og det var ikke lett å få det til å ligge på plass,ja for det var fruen selv som måtte mekke ihop et tak.

Litt frusetrert ble jeg,men heldigvis fikk jeg et avbrekk,det var konsert i naboløda.Jepp nabogutten her er pianist og bygger konsertrom i løda på gården sin,nå er det ikke helt ferdig,men ferdig nok til å holde konserter der ) Damekoret Lyst var det som stod for sangen i går,det var en minnerik konsert,fikk frysninger av den vakre sangen .

Etter konserten fikk jeg et annet lim med mannen,nå snakker vi,den heftet pronte og tak nr 2 gikk strålande uten problem )) så nå har soverommene fått tak over hodet

I dag skal jeg fortsette med å tapetsere og legge gulvbelegg )

Hva slags hus skal en kalle dette ) storgårdshus kanskje ,og kanskje noen av dere kan gi småfolket mitt navn :=)

Jeg er en enkel dame,så bekledningen til småfolket mitt er ikke mine favoritter,kler jeg av dem,består kroppane bare av streng,så dukkene skal ha en makeover også etterhvert,jeg må få laget kropp rundt strengen ,for jeg har lyst til å skape en garderobe til forket mitt også etterhvert,da blir det nok en litt mer hverdagslig påkledning ))

10 kommentarer
    1. Så flott! og du kan jo bare kle folket over det de har på seg…navn..det må tenkes på..og om morgenen virker ikke de små grå..hihih.. Ser veldig bra ut!! kos deg! ha en god dag!

    2. Mornings 😀 Der var taket på og det ble jo supert! Du foresten, du må jo ha limpistol. Her bruker jeg flere typer lim men mest limpistol og en lim uten løsemiddler og en sjelden gang kontaktlim. I starten brukte jeg kun kontaktlim men det er nix bra for kroppen, i tillegg til at fingra ble limt fast hele tiden og det sitter dønn altså. Lykke til med tapeseringen og gulvleggingen. Jeg lagde noen slike dukker før(ikke så fine som dine). Da brukte jeg cernit til hodet, bein og fingrer og så brukte jeg ståltråd til kropp som jeg surra rundt tøyremser for å få fylde på kroppen 🙂 Kooos deg masse <3

    3. ladyaugust: tusen takk )) jeg bruker vanligvis limpistol,men til isopor nytter ikke det,den smelter rett gjennom ) nå har rommene fått tapet,gjennstår gulvbelegg,skal se om jeg får det på i dag )
      Jeg vil kle av dukkene mine og surre noe rundt kropsdelane som bare har piperensere,for jeg ønsker å kunne skifte klede på folket mitt,blir jo rart å legge han far sjøl i senga med frakken på

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg