23 juni

god morgen,det er sankthans i dag om vi besøker et bål eller lager et selv i kveld får no kvelden vise,vi har ingen planer.Ute er det kjøligt,13 + men kalde trekk og tåke i fjella,skulle så gjerne tatt sommerkjolen på,istedenfor er vinterfleecen på,men en må bare ta det en får og nyte dagen )

I går var det kontrolltime på sykehuset etter en opperasjon jeg hadde for en måned siden,alt såg fint ut og jeg fikk fjernet stingene ,det var en befrielse ))

Så var jeg på schooping,med bursdagspenger og beskjed fra min bedre halvdel om å kjøpe det jeg selv ville hadde jeg god tid til å rusle rundt og prøve klær før bussen gikk hjem igjen,jeg endte opp med 5 nye overdeler og et skopar ) og siden vi oftast har litt småkjøligt vær gikk jeg for helårsklede og ikke reine sommerklede.

På vei hjem tikket det inn en melding om att jeg kunne vente meg besøk til kvelden ) begge jentene våre,barnebarn + +  🙂 veldig koselig.

dagens værbilde viser lavt skydekke og tåke i fjella

jentene hadde med en bursdagsgave til ho mor i går,den var fra alle barna våre,det var gavekort til skylift i Loen og en ekstra bilett til å ta med en til )) gjett om jeg ble glad og gleder meg til vi får tatt turen opp i fjellet,men da må det være fritt for tåke i fjella ))

når jeg først er ute for dagens værbilde knipser jeg litt ekstra fra hagen )) fortsatt har jeg blomstrande rhododendron som dere ser her nede ved elven,den er nå på sitt vakreste

bak drivhuset blomstrer klokkebusken

denne vakre blomsten fant jeg i utmarka et år og tok med en liten rot,siden har den kommet år etter år,den forflytter seg litt så mulig den er ettårig men kommer igjen fra frø ,medan jeg satt og såg på den oppdaget jeg noe artig

blåveisen min begynner å blomstre nå,og jeg kunne se 3 små planter,så den har formert seg )) så er jeg heldige blir dei store og fine en vakker dag.

Mye mose der den er,men det er vel surjord blåveisen vil ha ) litt skogsjord rett og slett

Ønsker dere en fin dag,her er jeg dukkemaker i dag )) ho mor har fått ny kropp og nå må jeg lage nye klede til henne

16 kommentarer

Siste innlegg