småfolket skal ikke fryse

Det har kommet en kakkelovn i miniatyrhuset,så i vinter skal småfolket mitt slippe å fryse )

deilig å nyte en kaffekopp forann varmen )

om noen lurer på hva den er laget av så glemte jeg å ta bilder underveis,men den nederste delen er en tom boks som har vært paracetter i ,så limte jeg på en mindre boks som vi brukte til melkeprøver i fjøsen ) den øvste delen ble kledd med en løkstrømpe og så limte jeg på noen bølgebånd i sølv,dei er litt stive og passet derfor godt så malte jeg det hele kvitt ,luftehull i toppen er en blingperle ) lengre nede en vifteformet blomst med en gullfarget perle i midten ,det skal fungere som ventil på ovnen og døra til selve kakkelovnen er innsiden på en kaviartube ,håndtaket en når med en gullfarget perle på )) jeg hadde noe selvklebende blondeband i papir liggande som jeg også limte utenpå for å gi et fint mønster på kakkelovnen ,synes den ble fin eg

12 kommentarer

Siste innlegg