God morgen

ja nå er jeg ferdige med reisebrevet mitt,vi har vært hjemme en ukes tid og livet har gått sin gang her hjemme.Da vi kom hjem fraa ferien var jeg spendt på hvordan det sto til med grønnsakshagen min,ingen skulle passe den,jeg stolte på litt regn innimellom som vannet for meg,og det var frodigt det er sikkert,her har jeg salat resten av sommeren

som dere ser har avlingen slått ann positivt,jeg plukket inn ,men det synes jo ikke der ute att jeg har vært der,så her er det bare å hente kortreist mat når salat skal lages eller jeg vil ha grønnkål og squash

det var ufremkommelig i drivhuset da vi kom hjem,ikke noe å høste,men rikelig med blomster,nå kommer tomatane,så får eg håpe dei rekk å bli modne.Jeg måtte klippe mye for å få rom og møblane måtte ut,på tide å lære att en ikke kan så fullt så mange frø hi hi

jeg har et oliventre som jeg har hatt noen år nå,og i år kommer den tett med blomster 🙂 er jeg heldige blir den full av små oliven,om noen lurer så står den i kjelleren om vinteren

høster mann rabarbraen før jonsokk kan en høste en gang til 🙂 så dette er avling nr 2 .I går lagde jeg sylte av noen,en ny syltevariant jeg fant i en bok min søster gav meg :)) rabarbra og fersk annanas ,det var godt :))

oreganoavling nr 2 i urtetørkeren,slipper å kjøpe pizzakrydder i vinter

vi har vært på fjelltur og jeg fant fjellets gull,hele 1,5 kilo : ) lykke

mannen har fått mer fisk til meg,og da blir det fiskekaker

og jeg har plukket 4 kilo villbringebær,dem glemte jeg å ta bilder av :)) som dere ser koser vi oss her hjemme også innimellom klesvask og andre mindre kjekke aktiviteter men nødvendige .

I dag regner det og tåka ligger lavt,jeg skal støvsuge så blir nok denne dagen bra også

 

23 kommentarer

Siste innlegg