deilige smaker

I dag var det meldt regn,så jeg forventet å våkne til en våt dag,men der tok meldingane skammelig feil,det var lå himmel og sommervarme ute.

Jeg benyttet derfor morgenen til å plukke litt villbringebær

jeg er velsignet heldige og har disse søte fristelsane rundt hele gården 🙂 nå har jeg 4 kilo i frysa ,jeg kokte en ny sylte i dag av noen,en blanding av frosne rabarbra og bringebær og noen rårørte jeg,det er bare så friskt og godt )

Vi har også et morelletre,den var full av fine moreller,men vi fikk litt regn i går kveld,og det var nok til att dei begynte å sprekke,så det vart også plukket inn i dag

dei sprukne blir sylte,dei hele går i fryseren og varmet opp til bruk ved siden av iskrem i vinter :)) det vart noen kilo gosaker.

Vi tok en liten tur til Grodås,og medan mannen var opptatt med det han skulle der,satt jeg i sola nde ved vannet og solte meg

sola varmetog siden vi fikk en slik vakker dag så ville jeg en tur på fjellet også,så da vi kom hjem igjen kledde vi oss i turkle og utstyrte oss med bærplukkere,for det var blåbær jeg hadde lyst å finne på fjellet 🙂 og hjelpes ka blåbær vi fant,på en to tre var bøttene fulle+ blåbærplukkerane :)) men da plukker nr 2 nesten var full begynte det å drople,jeg gikk mot bilen da kom regnet.Vi fikk alle bæra trygt på plass,og tok med nistepakken og kaffe med inn i bilen og fikk sett oss inn,der kom det,himmelen åpnet seg og det bøttet ned,snakk om flaks da :)) vi koste oss med kaffen før vi kjørte hjem

det ble noen kilo blåbær og fortsatt står dei urensket på kjøkkenet :)) men skal nok ta tak i dem,tørre fine bær,jammen var vi heldige ,og nå ha vi sikret Cvitamina for vinteren ikke sant :))

24 kommentarer

Siste innlegg