en aktiv dag

Her startet dagen med å rydde etter gårsdagens bærtur,og jeg kokte en porsjon blåbærsylte,medan jeg styrte på kjøkkenet gikk vaskemaskina 🙂 men jeg måtte ut,vi skriver august og da må soppnettet være med i lomma,en hvet jo aldrig hva en kommer borti på sin tur .

en tur rundt garden,og en runde i skogen,det gjorde godt med en tur

:=)

og litt sopp fant jeg ,fløyelrørsopp 🙂

fløyelrørsoppen har lyse rør som blir blågrønne ved berøring,ungefaste eksemplarer som den minste kan beholde rørlaget,større eksemplarer tar en bort rørlaget,da åpenbarer det seg en fin gulgrønn farge på soppen :))

jeg rusler litt til og kommer over en fin steinsopp :))

skyet ute,men dagen var fin den

vel heime går turen innom grønnsakshagen,dette blir tilbehøret til dagen middag

hjemmelagde karbonader med stekte skogsopp rett fra skogen

grønnsaker rett fra hagen mmmm ikke det verste en kan ha til middag :))

ja det ble selvsagt blåbær fra skogen til desert i dag :))

ettermiddagen har gått til skravling sammen med min svigermor og en slektning som har vært her den siste uken på ferie :)) etter kaffe og eplekake var det godt å bevege seg igjen,så det ble en ny spasertur på noen kilometer 🙂

en fin dag,aktiv men kjekk

16 kommentarer

Siste innlegg