sommerblomster

det går mot høst og på hagesentra begynner dei å selge høstblomster til urner og kar,jeg har aldrig kjøpt av den sorten for her blomstrer sommerblomstrane til jeg bærer dem i hus for vinteren 🙂

disse skjønnhetane er en variant av tagetes,jeg tok noen frø fra en plante utenfor sykehuset i Volda for et par år siden ,og frøa er fortsatt spiredyktige ,disse sådde jeg i vår og dei er jo fortsatt like vakre

i en annen krukke har jeg store tagetes,og noen grønne blader,jeg hadde noen frø med ukjent navnemerke på,sådde dem men ingen blomster dukket opp,no mistenker eg bladene for å være lupin rett og slett og dei blomstrer ført på andre året

jeg må alltid ha margeritter

den rosa nelikken fikk jeg med ei granne og stemorane har blomstret siden april

disse graniumane har jeg hatt noen år nå,og det er lett å lage nye,bare å knipe av et topp og putte den i jorda,så etter en stund har den røtt seg og en har en ny plante

dei er bare så herlige og finnes i så mange fine farger

nei i min hage trenger jeg ikke bytte ut sommerblomstene med høstblomster :))

20 kommentarer

Siste innlegg