en deilig dag i fjellet

i dag har jeg vært aktiv fra morgen til kveld,starta med frisørtime,det er som dei fleste damer hvet herligt :))etter timen spaserte jeg opp til sønnen,en god halvtimes spasertur i oppoverbakker,og når vi hadde kost oss med en kaffekopp så bar turen opp i fjellet

vi gikk opp mot skitrekket i Volda,her får vi en flott utsikt

veie videre var vi litt usikre på,vi hadde et mål men det ble en for korte tur,så tenkte vi skitrekket før vi svingte oppover på en sti ingen av oss hadde gått før,og hvor vi ville ende viste vi heller ikke

turen gikk først gjennom granskog,deretter løvskog før vi kom til åpen landskap,det var herlig

vi fant så masse deilig blåbær og mange forsvant inni munnen,vi fant også masse tyttebær den var deilig og jeg fikk så lyst til å plukke hi hi ,men bærspann hadde vi ikke med oss

det var varmt i fjellet,jakken kunne godt vært igjen i huset til sønnen

nå kjente jeg meg igjen og vist hvor vi var :)) bak steinen ser dere et hus,det er rødekors huset og på toppen dinglavatnet,vi gikk frem til rødekorshuset men der gikk vi nedover igjen mot vassverket

på vår vei kom vi over en gigantstor sopp,en rødskrupp på størrelse med et serveringsfat :)) den lille som ligger oppå er egentlig en stor sopp,men ilag med kjempen ble den veldig liten

det ble en koselig tur på 3 timer.

Vel heime etter en koselig dag i Volda synes eg det var for fin kveld til å sitte inne,så etter middag gikk jeg en ny tur,ville se etter granmatrisker

jeg fant da en overmoden steinsopp :)) fin på bilde da,5 stk granmatrisker fant jeg også,men marken hadde spist innholde på dem,men med hjem ble noe små fine steinsopper,dei ligger i tørkeren no :))

en koselig velkomstkomite når jeg kom ut av skogen igjen

og vel heime etter nok en skogstur så plukket jeg med inn litt squash ,nå avtar den avlingen ,men kanskje det blir noen små om været holder seg fint noen dager :))

innrømmer det glatt,nå har jeg gangsperre i alle beveglige ledd så fruen har planer om å sitte still resten av kvelden intil hun finner køya som helt sikkert blir ganske tidlig i kveld