en hjemmedag

Etter en dag borte i går og flere dager i skogen  så ville jeg holde meg hjemme i dag :)) jeg har jo mer enn nok som må gjørast her også .

Vi har fortsatt solskinn og fin temperatur ute

vaskemaskina har gått noen runder i dag,med sol og litt vind fikk jeg tørket det meste ute på snora,å det dufter så deilig når en tar inn tøyet igjen :))

Så var en del solbær modne,jeg har jo høstet før men det var endel som ikke var klare,så det ble neste 2,5 kg i dag og ennå er det en porsjon til som ikke er modne ute :)) jeg trodde jeg var ferdige å høste rips,men det har nok vært endel umodent jeg ikke har sett,for det lyste litt rødt inni buskene ,så da ble det 1 kg rips også

tenker ene datteren min blir takknemlig for å få dette :)) for ho mor har nok

jeg kom på att jeg ikke hadde vasket bobilen innvendig etter ferien så da ble det bobilvask også og når jeg alikavel vasket,så tok jeg helgavasken inne i huset også,greit å være ferdige med den jobben :))

Sola skinner og det liker tomatane mine

så nå modner dei litt hver dag og i dag kunne jeg plukke inn dei første :))

jeg tok også og plukket inn siste rest av den grønne salaten,den som er rødlig har jeg en god del igjen av ute,så her må det spises litt mer salat så det ikke bare blir ødelagt for meg :))

Da vi var på Island kjøpte jeg noe garn som heter pløtulopi og er plater på 100 g ,i går når jeg var bortafor fikk jeg kjøpt mønster til en jakke,men jeg fant ut att litt mønster på var ok så da kjøpte jeg to mønsterfarger også,så nå er jeg klar til å legge opp og prøve dette garnet

det er den gule som blir hovedfargen så blir det kvitt og grågrønn i mønsteret som jeg bare skal ha fra ermhulene og opp ,detteblir spennende :))

24 kommentarer

Siste innlegg