plommehøsten nermer seg

ja nå modnes plommene litt for hver dag,passe nå i begynnelsen til å smake noen hver dag,men plutselig kommer alt på en gang ,det er da det blir for mye.

Det blåser kraftig hos oss i dag,da faller det ned plommer,så jeg har brukt førmiddagen til å rydde og klippe gress under plommetrea,raka vekk gamle plommer som låg nede,så kan jeg gå ut innimellom no og se om noen nye ferske fra toppen har blåst ned på bakken :)) fin måte å høste på det da

hos oss må mange greiner støttes opp for her er det fullt

det skal egentlig tynnes meget,men noen i huset nekter så da får det bli fullt da :))

når jeg så alikavel var ute tok jeg en runde og klipte noen trær,en del greiner hang lavt så dei var i veien når gress skulle slås,og jeg tynnet ut solbær og ripsbærbusker,det må til innimellom ellers blir det bare masse bittesmå bær til slutt,hauen med greiner får mannen ta seg av med traktoren ,:))

da jeg klpte litt borte ved grønnsakshagen kunne jeg se att noen bønner nå er klare for middag

dette er en bønne hvor det hele spises,jeg bare forveller hele belgen et minutt og den er klar til å spise :))

jeg var så ferdige med å plukke rips,men da mannen i huset kjørte ned noe høgt gress så var det jammen meg et par busker gjemt utenfor hagen ,og der var det fortsatt bær,om jeg fant mer villbringebær var det vist et ønske om rårørt bringebær og rips blandet

det ble 1 liter rips og 1/2 liter bringebær,og sylta ble utrolig frisk og god,så sitter jeg og vurderer om jeg skal finne litt mer bringebær,eller om vi skal ta siste rest av rips etter middagen med vaniljesaus til,jeg har et luksusproblem :))

Nå går det fort i drivhuset også og tiden er inne for høsting innimellom

første runde med å plukke tomater og i dag ser eg att det er flere å plukke i dag :)) herlig

Jeg gikk i hus for det begynte å regne,men tror jammen vinden blåste bort dråpane for det er fortsatt tørt ute,hmmmmm tror nesten det blir en rask runde for å se om det finnes bittelitt mere bringebær eg,for det er meldt regn og etter det er det definnitivt over for bringebæra .

Ønsker dere en deilig dag

 

10 kommentarer

Siste innlegg