hjelpes for en vind

ja du verden for en vind vi fikk i dag,jammen godt jeg ryddet under plommetrea for nå har jeg plukket 3 kilo plommer som vinden har blåst ned på bakken,og jeg er i gang med årets første syltekoking,og den skal mine foreldre få :))

vi har blåplommer også,nå er det ikke mange plommer på dem lengre,men nok til att jeg skal koke oss en kompott som vi kan ha vaniljesaus på :))

Ja for som dere ser så ble det mer bringebær,så i dag har jeg plukket 1 liter men no er det stopp ,det er rett og slett tomt i krattet her hos meg :))

det ble 7 porsjoner med deilig rårørt sylte da i dag med en blanding av villbringebær og rips,nå mangler jeg bare nystekte vafler hi hi .

I drivhuset tok jeg en runde også og plukket inn noen flere tomater

greit å plukke dem før dei er helt ferdigmodne så får dei som henger igjen mer næring til å modnes :))

siste brødbakst har nå kommet inn i ovnen,å joda det ble 12 brød i dag så kan jeg nyte dagen i morgen uten for mye å styre med,men en dag innimellom overlever jeg  :=)

22 kommentarer

Siste innlegg