Snakk om flaks da :)

I dag tok jeg bussen til Volda,hadde noen ærender men det var slike som ikke tok allverdens med tid,dermed ville jeg starte med å gå en tur rundt Rotevatnet .

Det småregnet da jeg gikk ut av bussen,men da jeg tok fatt på turen ble det opplett og jeg fikk en 2 timers tur uten nedbør,da jeg var ferdige med turen og vel nede i sentrum da kom en skikkelig regnbyge,snakk om flaks,nå bare smatt jeg meg inn i butikken så jeg slapp å bli våt :))

turen starter i vakker løvskog

jeg kom over en knippe røyksopper,navnet på denne hvet jeg faktisk ikke :)men dei var fine da

det er mange sitteplasser på turen rundt vatnet om en skulle få lyst å ta en pause

vi ser over til den enden hvor vi bodde da barna var små 🙂

veien videre går gjennom granskog og her får en selskap med noen sauer

vi har kommet til botnen,det var på denne stranden vi bade da vi bodde i Volda,nå er badeplassen flyttet til den andre enden ,for denne delen er privateigd

koselig med gamle minner,dette ble satt opp for mer en 30 år siden og jeg husker det godt

et hjerte på himmelen

på den andre siden av vannet må en desverre gå et stykke på asfalt

koselig med hest på beite

så svinger jeg ut av asfaltveien og ned mot badeplassen,her går en fin tursti videre helt ned til sentreum

og så var jeg nede i sentrum,en nydelig tur uten regn :)) jammen var jeg heldige ja

 

16 kommentarer

Siste innlegg